Alkatrészhiánytól tarthatnak a csapatok a besűrített menetrend miatt

Forma-1, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Brit Nagydíj baleset
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 crash during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Eldőlt, hogy minden korábbinál sűrűbb menetrenddel kezdődik a Forma-1 idei világbajnoksága. A csapatokra új kihívás vár a folyamatos versenyzés miatt.

A Liberty Media kedden bejelentette a 2020-as Forma-1-es világbajnokság első nyolc fordulóját, amely során kétszer is előfordul, hogy zsinórban három versenyhétvégét rendeznek majd egymás után. Ilyenre eddig mindössze egyszer volt példa, 2018-ban a Forma-1 a labdarúgó világbajnokság útjából próbált kitérni.

A mezőny akkor Franciaországot, Ausztriát és az Egyesült Királyságot járta meg három hét alatt, most Ausztria és Magyarország, valamint az Egyesült Királyság és Spanyolország érintett a két triplázás során. Logisztikai szempontból ezúttal könnyebb a helyzet, hiszen kevesebbet kell utazni, az alkatrészellátás azonban az idő rövidsége miatt így is nehézkes lehet.

Tavaly George Russell autója feltépett egy csatornafedelet Bakuban, majd Robert Kubica összetörte a másik Williamst is, épített pályákon erre kisebb az esély, de nem elhanyagolható Forrás: AFP/Alexander Nemenov

A Forma-1-es csapatok gyárai az előző hét végéig zárva voltak, így bár a háttérben biztosan zajlottak fejlesztések és a mérnökök sem hagyták abba a gondolkodást, a gyártás biztosan leállt, és csak a napokban indulhat újra. Öt hét alatt fel lehet halmozni nagyobb mennyiségű alkatrészt, de láttunk már példát arra, hogy egy csapat akár egy hétvégén is súlyos veszteségeket is elszenvedhet.

Ebből a szempontból kedvező, hogy utcai vagy ahhoz hasonló verseny nincs az európai menetrendben,

de Ausztriában fájhat a szerelők feje, mert a durva, hurkaszerű kerékvetők okoztak már sérüléseket, és az is előfordul, hogy annyira megdobják az autót, hogy csak egy közeli fal állítja meg azt. A Red Bull Ring és Silverstone ráadásul gyors pálya, akár nagyobb balesetekbe is bele lehet szaladni, ilyenkor nem elhanyagolható a komplett vázcsere valószínűsége sem.

Csodával határos módon Verstappen autója kibírt egy hatalmas ütközést tavaly Silverstone-ban, bár természetesen később javításra szorult Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Racefans úgy tudja, akadnak csapatok, amelyek aggódnak az alkatrészellátás miatt abban az esetben, ha az autóik több balesetet is szenvednek, de egy, a portál által megkérdezett istálló úgy vélte, képesek lesznek elegendő készleteket felhalmozni.

A balesetek kockázatát növelheti, ha a második spielbergi és a második silverstone-i hétvégén az időmérő edzés helyett fordított rajtrácsos sprintfutamot tartanak,

de egyelőre úgy tudni, hogy a Mercedes és a Racing Point ellenzi ezt az elképzelést, így a terv várhatóan nem valósul meg, legalábbis addig, amíg akadnak ellenlábasok is.