Ocon nehezen nyelte le Verstappen előléptetését

Forma-1, Brazil Nagydíj, Max Verstappen, Esteban Ocon, Red Bull Racing, Force India, ütközés
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 11: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer is crashed into by Esteban Ocon of France driving the (31) Sahara Force India F1 Team VJM11 Mercedes on track during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 11, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XFYZNJCS1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Esteban Oconnak nem volt könnyű végignézni, ahogy a 2014-es szezon után annak ellenére Max Verstappen kapott lehetőséget a Forma-1-ben, hogy a Forma-3-as Európa-bajnokságban legyőzte a hollandot. A Renault pilótája az F1 hivatalos honlapjának idézte fel kettejük rivalizálásának történetét.

Ki ne emlékezne Esteban Ocon és Max Verstappen hírhedt 2018-as brazíliai ütközésére, amely során az akkor a Force Indiánál versenyző francia megpróbálta visszavenni a körét a versenyt vezető hollandtól, manőverének pedig a Red Bull pilótájának győzelmébe kerülő ütközés lett a vége. Verstappen a futam után a mérlegelő helyiségben vonta kérdőre riválisát, a szócsata pedig lökdösődésbe torkollt, amiért a holland később büntetést kapott.

Már akkor is köztudott volt, hogy a két versenyző rivalizálása egészen a gokartos időkig nyúlik vissza, és sosem szívlelték egymást kimondottan. Noha formaautós karrierjét Ocon kezdte hamarabb, első közös Forma-3-as szezonjukban Verstappen nemhogy lehagyta őt az előre lépdelésben, hanem egyenesen a Forma-1-ben kapott lehetőséget. A francia most elárulta, ezt igen nehéz volt megemésztenie.

Verstappen és Ocon gyepálja egymást a 2014-es Forma-3-as Európa-bajnokság spái futamán

A kettős a 2010-es szezonban csapott össze először egymással még gokartban, és már akkor is sejteni lehetett, hogy rivalizálásuk hosszú éveken át tartani fog. „Kemény év volt az nekem, akkor kezdtem nemzetközi gokartversenyeken indulni – emlékezett vissza Ocon az F1 hivatalos honlapjának írt soraiban. – A gokartozás egyébként is kemény. Apukámmal kettesben harcoltunk a nagy csapatok ellen, Max és én pedig mindig közel voltunk egymáshoz a pályán. Néha túl közel. A 2011-es szezonban a world series bajnoki címéért csatáztunk, amit a végén ő nyert meg.

Ocon a 2012-es szezontól formaautókra váltott, a Formula Renault 2.0-ban versenyzett. Egy évvel később harmadik lett az Eurocupban, 2014-ben pedig jöhetett a Forma-3-as Európa-bajnokság.

Erre a szezonra hagyta ott a gokartozást a franciánál egy évvel fiatalabb holland is, a kettős pedig újra egymásra talált az Eb mezőnyében.

„Néhány futam után visszatért a rivalizálás. Max elkezdett nagyon erős lenni és futamokat nyerni, hirtelen ő lett az, akit mindenki le akart győzni. Mindig a triplázásra mentünk, amikor valaki a hétvége mindhárom versenyét megnyeri. Neki kétszer sikerült, Spában és a Norisringen, majd utána nekem is összejött Moszkvában. Egyfolytában ezért küzdöttünk. Moszkvában közel volt hozzá, hogy legyőzzön, néhányszor összeértünk, mint a régi gokartos időkben."

Ocon (középen) lett a bajnok, mégis Verstappen (jobb szélen) került be a Forma-1-be Forrás: DPPI via AFP/Florent Gooden

A bajnoki címet végül 9 győzelemmel Ocon nyerte, Verstappen 10 elsőséggel a harmadik helyen végzett. Ami azonban ezután történt, megviselte franciát: a Red Bull a 2015-ös szezonra beültette a Verstappent a Toro Rossóba, aki ezzel 17 évesen minden idők legfiatalabb Forma-1-es pilótája lett. „Én lettem a bajnok, és nagyon nehéz pillanat volt, amikor Max szerződést kapott a Forma-1-ben” – ismerte be Ocon.

Részt vettem néhány teszten a GP2-ben, de semmi nem volt még megerősítve. A Lotus F1-es juniorprogramja nehézségekkel küzdött, úgyhogy épp semerre sem tartottam. Kihívást jelentő pillanat volt. Motivációként használtam. Tudtam, hogy továbbra is keményen kell dolgoznom és meg kell nyernem a junior kategóriákat, ha be akarok kerülni a Forma-1-be. Ez volt az elsődleges célom. Nem feltétlenül az, hogy újra szembetaláljam magam Max-szal, hanem hogy csatlakozzak hozzá a Forma-1-ben."

A 2018-as Brazil Nagydíjon ismét egymásra találtak Forrás: Getty Images

Ocon 2015-re végül a GP3-ban kapott helyet, ahol bajnok lett az ART Grand Prix-vel. A Forma-1-ben 2016-ban, a Manornál mutatkozott be, első teljes idényét pedig 2017-ben, a Force Indiával teljesítette. Verstappen ekkorra már a Red Bullnál versenyzett, az autójuk közötti különbség miatt pedig nem igazán voltak csatái Oconnal.

A 2018-as Brazil Nagydíjon ennek ellenére úgyis sikerült összeakadniuk, hogy egy kör különbség volt kettejük között.

Lance Stroll érkezésével a 2018-as szezon után Ocon kiszorult a Racing Pointtá váló Force Indiától, egy évet a Mercedes tesztpilótájaként töltött, majd az idei évre szerződést kötött a Renault-val, a szezon elindulásával tehát ismét a mezőnyben láthatjuk.