Tost: Egyelőre nem látom, hogyan építünk új autót 2022-re

Forma-1, Franz Tost, Alpha Tauri, Barcelona teszt 3. nap
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 21: Franz Tost of Scuderia AlphaTauri and Austria during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A megváltozott gazdasági helyzet miatt a Forma-1-es Alpha Tauri-istálló csapatfőnöke egyelőre nem tudja, miként fognak tudni teljesen új autót építeni a 2022-ben érkező szabályváltozásokra. Franz Tost a költségplafon összegével, valamint a reformok bevezetésének időpontjával sem ért egyet.

Belátható időn belül több fontos döntést is elfogadhatnak a Forma-1-ben. Az egyik ilyen a költségplafon csökkentése, a másik pedig annak a megerősítése, hogy a 2022-ben érkező technikai reformokat nem halasztják el további egy évvel. Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke egyik intézkedéssel sincs kibékülve, szerinte a költségplafont még lejjebb kellett volna szorítani, az új szabályokat pedig 2023-ra halasztani. Az osztrák szakember aggódik a 2021-es esztendő miatt.

Franz Tost nem boldog Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

A csapatok már a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet korai szakaszában megegyeztek, hogy egy évvel elhalasztják a 2021-ben esedékes technikai reformok bevezetését, az új autók fejlesztését pedig teljesen befagyasztják. Így az idei autóikat használhatják jövőre is, ráadásul azoknak a fejlesztése is korlátozva lesz. Tost azonban a halasztás ellenére sem tekint pozitívan a jövőbe. „Nagyon aggódom a következő év miatt. Noha 2021-ben többé-kevésbé az idei autóval versenyezhetünk, közben meg kell terveznünk és le kell gyártanunk egy teljesen új autót 2022-re.

– nyilatkozta az F1.com-nak.

A Red Bull fiókcsapatának vezetője azzal sem ért egyet, hogy az új szabályokat a megváltozott gazdasági helyzetre való tekintettel nem halasztották el újabb egy évvel, valamint a tervezett 175 millióról

145 milliósra mérsékelt, jövőre bevezetésre kerülő költségplafont is túl magasnak tartja.

„Nekem ez még mindig túl magas. Mindig a nagyobb mértékű csökkentést szorgalmaztam, pusztán azért, mert gazdasági válság van. Szerintem három-négy év, mire talpraállunk belőle. Nehéz szponzorokat találni. A 145 milliós plafon esetén további 40 millió kell az ezen kívül eső költségekre, úgyhogy valójában 185 millió körüli költségvetésről beszélünk."

Az Alpha Taurinak ideális lett volna, ha mindenki még kevesebbet költhet Forrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

Nem az Alpha Tauri volt az egyetlen, amely még lejebb vitte volna a határt, a McLaren ügyvezetője korábban a 100 millió körüli plafont tartotta ideálisnak. A kompromisszumra főként a Ferrari ellenállása miatt volt szükség.

A maranellóiaknak a 145 milliós határ is túl alacsony, ezért már vizsgálják, hogy más versenysorozatokban induljanak, így biztosítva munkát minden alkalmazottjuknak.

Az FIA egy szabálymódosítással elérte, hogy a költségplafon csökkkentéséhez ne kelljen a csapatok egyhangú szavazata, valamint bizonyos körülményekre hivatkozva a Ferrari se tudja megvétózni azt. Jean Todt FIA-elnök ezért nem tart ettől a forgatókönyvtől. „Ettől nem félek” – jelentette ki a francia a Sky Sportsnak.

Ezt szeretnénk elérni. Tisztelem a Ferrarit a történelme és a sportághoz való hozzájárulása miatt, és biztos vagyok benne, hogy abban is részt szeretnének venni, amit most építünk fel."