Évről évre versenyzői sorsok változnak meg a Forma-1-ben hol pozitív, hol negatív irányba. A közelmúltban mindkettőre volt példa, Nico Hülkenberg kilenc szezon és 177 futam után ülés nélkül maradt 2020-ra, miközben Danyiil Kvjat a 2019-es szezon elején azok után térhetett vissza, hogy sokan biztosra vették: többet már nem láthatjuk őt az F1-ben.
Mindkét versenyzőben közös, hogy nagyon hiányzott nekik a motorsport királykategóriája, miután kikerültek onnan, és mindketten eltökélték, hogy vissza akarnak térni oda, valamint az is, hogy mindketten kihagynak legalább egy szezont, miután éveken át a mezőny tagjai voltak.
A legtöbb dobogós helyezés nélküli nagydíjrajt rekordját tartó német pilóta azután maradt ülés nélkül, hogy a Renault Esteban Ocont igazolta le a helyére 2020-ra, és bár a Williamshez mehetett volna, nem akart a sereghajtónál szenvedni. Noha nem kesergett sokat amiatt, hogy nem maradt neki hely az F1-ben, ez nem jelenti, hogy ne akarna visszatérni oda.
Nagyonis készen állok rá, továbbra is ez a célom
– jelentette ki a CNN-nek. – Jelenleg azonban nyilván nehéz megmondani, hogy sikerül-e. Sok tényező játszik szerepet, jelenleg pedig amúgy is minden a feje tetejére állt. De továbbra is kapcsolatban állok különböző emberekkel. Még korán van, de ha lesz lehetőség, akkor meg fogom ragadni. Ha az jó lehetőség lesz, olyan, ami igazán izgalomba hoz, akkor egyértelműen rá fogok hajtani."
Hülkenberg az év elején szemmel láthatóan igyekezett eltávolodni az F1-től, a barcelonai tesztek során például a riói karneválon vett részt, ezért nem is nagyon követte az eseményeket. De
már a 2019-es szezonzáró óta azt érzi, hogy újra az F1-ben akar versenyezni, mindenáron azonban így sem térne vissza.
„Nyilván nem csak győzelemre esélyes autóba térnék vissza, de legalább olyanba, amivel kezdhetek valamit, amivel legalább az első tízbe kerülni van esélyem. Hiányzik a közös munka a csapattal, az, hogy legyőzzek másokat. Néha jobban, mint máskor. Mindez szórakoztató, és hiányzik."
Danyiil Kvjatnak tavaly sikerült az, ami csak nagyon keveseknek szokott: egy szezonnyi távollét után visszatért a Forma-1-be. Az oroszt a 2017-es szezon vége előtt rúgta ki a Red Bull a Toro Rossótól, így 2018-ban kénytelen volt fejlesztőpilótának szegődni a Ferrarihoz, nem mintha ez éppenséggel a világ legrosszabb munkája lenne. Kvjatnak pedig már csak azért is hasznos volt, mert ekkor jött rá, hogy mindenképpen újra versenyezni akar a Forma-1-ben.
„Az első tesztem nagyon érzelmes volt, mert mégiscsak egy Ferrariban ültem Fioranóban – idézte fel emlékeit az F1 hivatalos podcastjában. – Nagyon klassz volt, akkor nagyjából hat hónapja nem vezettem már, úgyhogy nagyon élveztem.
Aznap megértettem, hogy mindenáron vissza akarok térni a Forma-1-be, mert ezt akarom csinálni, ebben vagyok a legjobb.
A teszt is nagyon jól ment, konzisztens és jó köröket autóztam, mindenki elégedett volt."
Noha más kategóriák csapataival is kapcsolatban állt, az elsődleges célja mindig is a Forma-1-be való visszatérés volt.
Olyannyira, hogy még azon is elgondolkodott, ha ez nem sikerül, teljesen abbahagyja a versenyzést.
Ami a ferraris tesztpilótai állást illeti, bevallottan nem az volt, amit szeretett volna, de így is nagyon élvezte.
„Szükségem volt a szünetre a nehezebb időszak után, jó volt otthon lenni egy kicsit, edzeni, hogy kitisztuljon a fejem, vagy éppen semmit sem csinálni. Utána pedig mégiscsak volt munkám a Ferrari fejlesztőpilótájaként, amit élveztem. Nagyon szeretem az olasz csapatokat, a Ferrarinak pedig óriási történelme van.
Ugyanakkor ez nem álmaim munkája volt, viszont úgy éreztem, hogy segítem a csapatot az autó fejlesztésében és ez meglátszik az eredményekben.
Ők is úgy érezték, hogy a legjobbamat nyújtom, ezért bizonyos módon nagy elégtétel volt az a munka."
Kvjatnak végül a Red Bull adott újabb lehetőséget és 2019-re visszatért a Toro Rossóba, amelyben – immár Alpha Tauri néven – az idei szezonban is versenyezni fog.