A Renault nem hagyná annyiban a Ferrari motorbotrányát

Forma-1, Olasz Nagydíj, Vettel, Ricciardo, Ferrari, Renault
Sebastian Vettel driving the (5) Scuderia Ferrari Mission Winnow and Daniel Ricciardo driving the (3) Renault F1 Team on track during qualifying session for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 7, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Renault csapatfőnöke szeretne tisztán látni a Ferrari tavalyi F1-es motorját érintő botrány kapcsán, azért is, hogy elkerüljék az esetleges szabálytalanságot.

A koronavírus miatt lekerült a napirendről, de a Renault nem hagyná annyiban a Ferrari tavalyi motorja miatt kirobbant botrányt a Forma-1-ben. Az FIA az előszezoni tesztelés utolsó perceiben kiadott egy szűkszavú közleményt, amelyben bejelentették, megállapodtak a gyártóval, de ennek részleteit nem közölték.

A fejlemény felbőszítette a Ferrari ellenfeleit, a később visszalépő Mercedesszel az élen hét istálló levelekkel kezdte bombázni az FIA-t, a Red Bull jogi lépéseket is kilátásba helyezett, Jean Todt, az FIA elnöke viszont leszögezte, az eljárás megfelel a szabályzatnak, bár ő is elismerte, hogy nem tudtak megbizonyosodni arról, hogy a Ferrari tavaly mindig szabályosan üzemeltette a motorját.

Az ellenfelek még mindig többet akarnak tudni a Ferrari titkos alkujáról Forrás: NurPhoto via Getty Images/Emmanuele Ciancaglini

Az ügy valószínűleg az Ausztrál Nagydíjon újabb szintre lépett volna, azonban a versenyhétvégét végül nem rendezték meg, azóta pedig a Forma-1 kényszerszünetet tölt. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke viszont nem hagyná, hogy a helyzet megoldatlan maradjon. „Ez még korábbról maradt ránk, de valamikor foglalkozni kellene vele” – idézte az F1 hivatalos weboldala.

– szögezte le. – Csak arra akarunk magyarázatot kapni, hogy melyek voltak a szabályokkal kapcsolatos kifogások, azért is, hogy mi távol tartsuk magunkat ezektől.” A sportágban gyakran alkalmazott eljárás, hogy egy csapat állásfoglalást kér az FIA-tól olyan műszaki megoldások kapcsán is, amit nem akarnak bevezetni, de az ellenfélnek árthatnak azzal, ha a szövetség szabálytalannak ítéli az ötletet.

Tavaly a Ferrari egyik előnye az volt, hogy szélvészgyors tempóra volt képes az egyenesekben, a szezon végére azonban ez eltűnt Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

A Red Bull lényegében ezt a trükköt alkalmazva érte el, hogy a Ferrari változtasson a motorján a tavalyi szezon utolsó szakaszára, a maranellói istálló versenyképessége ezt meg is szenvedte, az idei motorjuk pedig jóval gyengébb a tavalyinál, bár mire a szezon elkezdődik, lehetséges, hogy egy új változattal visszanyernek valamit az elvesztett teljesítményből.

Abiteboul kijelentette, a Renault csak tisztán szeretne látni.

„Nagyon egyszerűen fogalmazva én magam is motorgyártó vagyok, és tudni akarom, hogy az én motorom szabályossága nem kérdőjelezhető-e meg. Nem hinném, de szerintem csak annak van értelme, ha a szabályok és a döntések minden résztvevő számára világosak. Mi ezt kérjük. Nem szándékozunk változtatni azon, ami már megtörtént, de tudni akarjuk, hogy továbbléphessünk.”

A Racing Point sem ússza meg

Az is várható, hogy napirendre kerül a Racing Point is, amit sokan azzal vádolnak, hogy lemásolta a Mercedes tavalyi autóját, bár ezt a csapat tagadja. Abiteboul szerint nem kifejezetten a pink istállóra utaznak, de tisztázni akarják, hogy mit jelent a Forma-1-ben konstruktőrnek lenni.

„A Racing Point szabályosságával később foglalkozunk. Ez nem fenyegetés, csak azt mondom, hogy ezzel kapcsolatban stratégiai gondolkodásra van szükség a jelenlegi helyzetben.”