Tíz éven belül újra lehet magyar pilóta a Forma-1-ben

Forma-1, Baumgartner Zsolt, Minardi, Magyar Nagydíj 2004
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 13: Zsolt Baumgartner of Hungary and Minardi in action during the practice session for the Hungarian F1 Grand Prix at the Hungaroring Circuit August 13, 2004, in Budapest, Hungary. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, egyben az autó-motor sport fejlesztésének kormánybiztosa szerint szükség van a Hungaroring minél hamarabbi felújítására, öt-tíz év múlva pedig jó lenne, ha ismét lenne magyar pilóta a Forma-1-es mezőnyben.

A Nemzeti Sportnak adott interjút Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motor sport fejlesztésének kormánybiztosa, amelyben szó esett a magyarországi Forma-1-es futam jövőjéről és a hazai autósportos utánpótlásról is. A miniszter szerint sürget az idő a Hungaroring felújítására, emellett pedig jó lenne, ha belátható időn belül ismét lenne magyar pilóta az autósport csúcskategóriájában, illetve a gyorsaságimotoros-világbajnokságban is.

Ráfér a felújítás a Hungaroringre Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„A széles rajongói bázis, az autó-motor sport máig tartó hazai népszerűsége, illetve a magyar mérnöki tudás és leleményesség" – nevezte meg a hazai autó-motor sport stratégia három alappillérét a miniszter, majd a megfelelő utánpótlás fontosságát hangsúlyozta, mondván szélesíteni kell az utánpótlásbázist.

Az autó-motor sport stratégia első lépése azonban a Hungaroring már jó ideje esedékes felújítása kell legyen,

mert „bár első hallásra megnyugtatónak tűnik, hogy 2026-ig van szerződésünk a Forma-1-es futam megrendezésére, ez nem is olyan sok idő, ha át kell alakítani az egész főépületet és depóterületet, a nézőtérről már nem is beszélve. Úgyhogy a tervezésnek nagyon gyorsan meg kell történnie."

Valamivel távlatibb terv, hogy Baumgartner Zsolt után ismét legyen Forma-1-es pilótája Magyarországnak.

Palkovics szerint a mostani 4-5 évesek jelentik a hazai autó és motorsport jövőjét, ezért utánpótlás-nevelő programot hoznak létre nekik. „Fontos lenne, hogy az ötödik és a tizedik év között legyen Forma-1-es és MotoGP-pilótánk is" – mondta.

Baumgartner Zsolt 2004-es minardis szezonja óta nem szerepelt magyar pilóta a Forma-1-ben Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Mark Thompson

Ami a MotoGP-t illeti, már meg is állapodtak a jogtulajdonos Dornával egy magyarországi verseny részleteiről, amihez a szerződéstervezetet is megkapták.

A tervek szerint 2023-ban valósulhat meg a futam, a pálya pedig a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszögben lesz.

„Ma is sokan szeretnének eljutni a MotoGP-be Magyarországról, és ha megépül a pályánk, nekünk is még fontosabbá válik, hogy legyen jó versenyzőnk, ehhez meg kell teremteni a feltételrendszert. Ez a fentebb említett stratégia negyedik szintje.

amelynek feladata, hogy megteremtse a kapcsolatot a sport, az állam és a piac szereplői között.”