Vágólapra másolva!
Két éven belül akár több autógyártó, köztük a Mercedes is kiszállhat a Forma-1-ből a korábban saját istállót működtető Eddie Jordan szerint. A 72 éves ír felvázolta, miként nézhet ki ezután az F1.

Eddie Jordan, az egykori Forma-1-es Jordan-istálló alapítója és csapatfőnöke tett már néhány merész kijelentést, mióta televíziós szakértő lett belőle. Hogy a 72 esztendős ír nem – vagy legalábbis nem mindig – a levegőbe beszél, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy korábban Michael Schumacher visszatérését, Lewis Hamilton Mercedeshez szerződését, vagy a McLaren-Mercedes partnerség újjáélesztését is elsőként kürtölte világgá. Amennyiben mostani előrejelzése is helyesnek bizonyul, az alapjaiban fogja felforgatni a ma ismert Forma-1-et.

Jordan szeret hangzatos kijelentéseket tenni, de már volt, hogy utólag kiderült, nem a levegőbe beszélt Forrás: Getty Images/COATES/Coates

Az autóiparban hatalmas változások zajlanak, egyre több autógyártó áll be teljes mellszélességgel az elektromos hajtás mögé, az Audi például a múlt héten jelentette be, hogy kiszáll a német túraautó-bajnokságból, és mostantól minden energiájával a Formula E-szereplésre koncentrál.

Eddie Jordan szerint hamarosan valami hasonló történhet a jelenleg az F1-ben szereplő gyártókkal is.

„Nem csak a világ változott meg nagyon koronavírus-járvány miatt, hanem az emberek értékrendszere is más lett – nyilatkozta az F1-insider.com-nak. – A környezettudatosság a fontossági lista elején van. A különböző autógyártók vezetői számára ez azt jelenti, hogy nekik is újra kell gondolni a dolgokat.

A Mercedes kiszállását korábban is pedzegették, Ola Källenius, a Daimler tavaly kinevezett vezérigazgatója a pletykák szerint nem kimondottan híve a Forma-1-ben látott költekezésnek, és inkább a vállalat hosszú távú jövőjét építené. Bernie Ecclestone korábban kifejtette, ha a svéd menedzser helyében lenne, ő már 2020 végén eladná a gyári istállót.

Jordan szerint ez előbb-utóbb meg fog történni, a vevő pedig nem más lesz, mint az Aston Martinban tulajdonrészt vásároló, egyúttal konzorciumával a Racing Pointot is tulajdonló Lawrence Stroll.

„A Mercedes vezetése nem tehet mást – jelentette ki Jordan. – Mindent elértek, mindent megnyertek. Ilyen körülmények között többé nem tudják elősegíteni a jövőbeli sikereket. El fogják adni a csapatot, talán Lawrence Strollnak, aki világbajnok szeretne lenni a fiával és az Aston Martinnal. Ezt pedig nehéz lesz a Racing Pointtal elérni."

A Mercedes lesz az első távozó? Forrás: Daimler AG/© Wolfgang Wilhelm for Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Az ír üzletember azt sem tartja kizártnak, hogy miután már csak motorszállítóként lesz jelen a királykategóriában, Mercedes ismét a McLarenre koncentráljon. A két fél 1995 és 2014 között dolgozott együtt, ez idő alatt három világbajnoki címet nyertek. A McLaren 2021-től Mercedes-motorokkal versenyez az F1-ben.

– mondta Jordan, aki szerint egy csapatnak, a kiszállással fenyegetőző Ferrarinak biztos a jövője a sportágban. – Ők másképp gondolkodnak, Forma-1 csordogál az ereikben, úgyhogy a kiszállás nem lehet napirenden. Az ezzel való fenyegetőzés csak figyelmeztetés a részükről. A jövőben a Ferrari, a Red Bull és valószínűleg a McLaren-Mercedes lesznek a Forma-1 alappillérei."