Vágólapra másolva!
Charles Leclerc nyerte a Virtuális Kínai Nagydíjat. A monacói pilóta a verseny egy szakaszában nagy csatát vívott Alexander Albonnal, végül azonban magabiztosan győzött. Bereznay Dániel 5. lett a profi esportolók versenyén.

Normális esetben magyar idő szerint ma reggel lezajlott volna a Kínai Nagydíj, azonban a koronavírus-járvány miatt a szezon negyedik futamát sem lehetett megrendezni. Ahogyan azt már megszokhatták, az F1 a virtuális térben igyekszik valamelyest pótolni a versenyzés izgalmait, és a valóságnak megfelelően a mezőny ezúttal a sanghaji pályán csapott össze.

A jelenlegi F1-es pilóták közül a két héttel ezelőtt indulók ma is részt vettek a futamon, hetedikként pedig Carlos Sainz is csatlakozott hozzájuk. A spanyol pilóta a McLarenben versenyzett, vagyis a többiekhez hasonlóan abban az istállóban, amelyben a valóságban is pályára gurulna.

A pilóták jelenleg csupán szimulátorban tudnak versenyezni Forrás: Fanatec

Rajtuk kívül ott volt a mezőnyben Juan Manuel Correa, aki a tavalyi spái F2-es futamon szenvedett életveszélyes sérüléseket. Az autósporton kívülről érkezők közül Ian Poulter golfozó, valamint két futballista,

a Real Madridban játszó Thibaut Courtois, valamint a Lazio-csatár Ciro Immobile volt ott a rajtrácson.

Az időmérő edzésen a legutóbbi futamot megnyerő Charles Leclerc volt a leggyorsabb, a monacói pilóta 1:29.607-es idővel szerezte meg a pole pozíciót. Mellőle Alexander Albon, mögüle a Haas tesztpilótája, Louis Deletraz indulhatott, miután az eredetileg 2. helyen végző George Russellt, illetve a 4. Stoffel Vandoorne-t öt hellyel hátrasorolták. Lando Norris ezúttal még az időmérőn sem tudott részt venni, sőt, szokásával ellentétben Twitch-csatornáján sem közvetített.

Itt nézheti vissza a Virtuális Kínai Nagydíjat

A rajtnál Leclerc kilőtt, Albonnak pedig sikerült megtartania a 2. helyet. A 3. helyre Esteban Gutiérrez jött fel, de nem sokáig volt ott, hiszen az első versenyt megnyerő Guanyu Zsu pár kanyarral később megelőzte. A rajt nagy vesztese Sainz volt, aki megpördült és a falnak csapódott, így visszaesett a mezőny végére.

Az első körökben Albon nem szakadt le a Ferrari pilótájáról, azonban csata nem alakult ki közöttük.

A középmezőnyben Russell már a harmadik kör végén kiállt kereket cserélni, a brit pilóta valószínűleg úgy számolt, hogy jobb tempójának köszönhetően többeket is át tud ugrani. Antonio Giovinazzi egy körrel később szintén kereket cserélt. A két versenyző Poulter mögé esett vissza, és ugyan a brit pilóta kicsit nekiment hátulról, végül mindketten meg tudták előzni.

Az ötödik körben Albon, a hatodikban pedig Leclerc is kiállt a bokszba, a thai versenyző pedig átugrotta riválisát. Mögöttük szintén helycsere történt, hiszen Vandoorne megelőzte Zsut. Mivel a futam ezen periódusában még nem mindenki volt kint kereket cserélni, ezért nem az élre álltak vissza.

A mezőnyben pedig érdekes kalandokba keveredtek, amikor Courtois-t, majd pedig Correát előzték meg.

A 12. körben Leclerc megelőzte Albont, de a manővert sajnos nem láthattuk a közvetítésben. A monacói versenyző ezzel feljött a 2. pozícióba, a vezető, de a kerekécseréjét még el nem végző Sainz mögé. Ez egészen a 13. kör végéig volt így, ekkor a monacói pilóta visszavette a vezetést. Mögöttük Vandoorne kapott egy 3 másodperces büntetést, így Zsunak nagy esélye nyílt a dobogós helyezésre.

További csatornák:F1 | Leclerc | Latifi | Norris | Verstappen | Russell | Gutiérrez | Albon

A következő körökben az első két helyen nem változott a sorrend, viszont a Renault kínai F2-es pilótája elment Vandoorne mellett. Ekkor közel 3 másodperces hátrányban autózott Albonhoz képest, így volt esély arra, hogy utolérje őt. Leclerc eközben egy picit meglépett az élen.

Zsu azonban nem tudta leszakítani Vandoorne-t, így a belga pilóta folyamatosan nyomást helyezett rá. A 22. körben pedig vissza is előzte a kínai versenyzőt, így Leclerc és Albon első két helye biztosnak látszott.

A sorrend végül nem változott, Leclerc 2 és fél másodperccel hamarabb ért célba, mint Albon. Vandoorne büntetésének köszönhetően Zsu lett a 3., Russell a 4., Nicholas Latifi a 9., Sainz pedig a 10. helyen futott be. Giovinazzi a futam közepén kilépett a játékból, vélhetően neki is technikai gondjai adódtak.

Leclerc Melbourne után Sanghajban is nyert Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Leclerc ezzel duplázni tudott, hiszen Melbourne után Kínában is győzött. A monacói versenyző 51 ponttal vezeti a nem hivatalos bajnokságot, 11 egységgel megelőzve Zsut, és további 3-mal Vandoorne-t. Két hét múlva a Holland Nagydíj következne, de a zandvoorti pálya nincs benne az F1 hivatalos játékában, így a következő helyszínről az F1 hivatalos Twitter-oldalán lehet szavazni.

Itt nézheti meg Bereznay Dániel versenyét

E verseny előtt rendeztek egy futamot a profi esport-pilóták számára is. Az időmérő edzésen Bereznay Dániel a 6. helyet szerezte meg, de remek rajtjának köszönhetően rögtön a 4. pozícióban találta magát, sőt, nem sokkal később már harmadikként autózott. A bokszkiállások után megtartotta a dobogós helyet, de utána két riválisa is megelőzte, így az 5. pozícióban intették le.

Leclerc a hét legsikeresebb pilótája

A legtöbben már bemelegedve érkeztek a Virtuális Kínai Nagydíjra, hiszen a hét során más eseményeken is részt vettek. Kedden folytatódott a Race for the World elnevezésű jótékonysági sorozat, ahol a múlt alkalomhoz hasonlóan ezúttal is akadtak technikai problémák, aminek következtében mind a belgiumi, mind a bakui időmérő edzést meg kellett ismételni.

Az első futamot Luca Albon, Alexander öccse kezdhette meg az élről, de Leclerc rögtön lerajtolta, majd nem sokkal később Lando Norris is megelőzte.

A monacói és a brit versenyző egészen utóbbi kiállásáig hatalmas csatát vívott, többször is megelőzték egymást. Végül a Ferrari pilótája győzedelmeskedett.

Itt nézheti vissza Leclerc szemszögéből a második forduló történéseit

Azerbajdzsánban szintén egy Albon indulhatott az élről, de ezúttal Alexander futotta meg a leggyorsabb kört. Öccsével ellentétben neki sikerült megtartania a vezető pozíciót, így Leclerc előtt megnyerte a versenyt. Utóbbi azért nem szomorkodhatott, hiszen négy futam után vezette a pontversenyt.

Pénteken Barcelonában és Spielbergben fejeződtek be a küzdelmek.

Az első versenyen szinte végig Arthur Leclerc. Charles öccse vezetett, de az utolsó körben Vandoorne megelőzte, így meg kellett elégednie a 2. pozícióval. Bátyja csupán a 8. helyről rajtolhatott, de a leintésre feljött közvetlenül a dobogósok mögé.

A harmadik nap két futama Leclerc szemszögéből

Ennek megfelelően a Ferrari pilótája volt a bajnoki cím legnagyobb esélyese, azok után meg pláne, hogy Ausztriában megszerezte a pole pozíciót. A 22 esztendős versenyző a futam nagy részében az élen állt, de a végén Alex Albon megelőzte őt. Amikor megpróbálta visszavenni a pozíciót,

a thai pilóta ugyanúgy leterelte a pályáról, mint ahogyan azt csapattársa, Max Verstappen tette tavaly a valóságban.

Leclerc azonban így is bajnok lett, 19 ponttal megelőzve Luca Albont. A 3. és a 4. pozícióban testvéreik, Alex, illetve Arthur végeztek. Ami azonban ennél lényegesen fontosabb, hogy a három alkalommal összesen 70 ezer dollárt gyűjtöttek, amit a koronavírus elleni küzdelem jegyében a WHO-nak utalnak át.

A Veloce Esports egyenes kieséses rendszerű viadala

A monacói versenyző szombaton újabb sikert aratott. A Veloce Esports által szervezett eseményen, ahol a részvevők egyenes kieséses rendszerben, kétkörös futamokban mérték össze tudásukat, a Silverstone-ban rendezett finálét Nicholas Latifi ellen vívta. A két győzelemig tartó párharcban nem volt szükség döntő versenyre, hiszen Leclerc mindkét futamot behúzta a kanadai versenyző ellen.

Verstappennek régi autóval is megy

Verstappen esport-csapata ismét indított egy virtuális bajnokságot. A versenyautó ezúttal az a Lorus 79-es, amelyet többek között Mario Andretti használt másfél éven keresztül, és 1978-ban ennek a vloánja mögött szerezte meg egyetlen világbajnoki címét.

A Redline bajnokságának első fordulója

Az első két futamot Silverstone-ban tartották, ám nem a jelenlegi, hanem a 2010 előtti vonalvezetésen. A 12 körös nyitóversenyen Verstappen pole pozícióból indulva rajt-cél győzelmet aratott. Norris szintén ott volt a mezőnyben, de a 9. helyről rajtolva rögtön balesetbe keveredett, emiatt pedig csupán a 35. helyen fejezte be a futamot.

A 2. futam szintén jól indult a holland pilóta számára, de a harmadik körben a DTM-ből ismert Daniel Juncadella megtámadta a vezető pozícióért.

A Red Bull pilótája egészen a fűig terelte riválisát, de amikor az visszatért a pályára, a két autó összeért, és Verstappen a levegőbe repült. A 22 esztendős versenyző emiatt csak a 18. helyen ért célba. A futamot a Forma-2 újonca, Felipe Drugovich nyerte. Norris mindössze egy kört tudott megtenni, így csak 27. lett.

A Redline bajnokságának második versenynapja

Pénteken az Oulton Parkban folytatódtak a küzdelmek. Verstappen ezúttal nem nyert, de mindkétszer a dobogóra tudott állni, hiszen előbb a 3., majd 2. pozícióban végzett. Ami a futamgyőzelmeket illeti, az Audi gyári GT-pilótája, Kelvin van der Linde duplázni tudott. Norrisnak most sem volt szerencséje, hiszen a két futamon egyetlen kört sem sikerült befejeznie.

Magnussen és Montoya győzött a Legends Trophy versenyein

Szombat este folytatódott az All Star Battle is, a mezőny ezúttal a Lime Rock Parkban versenyzett. A múlt heti alkalomhoz hasonlóan a győzelmet ezúttal is a McLaren esport-pilótája, Erhan Jajovski szerezte meg, miután a 2. pozícióból indulva a rajtnál rögtön átvette a vezetést.

Az esemény keretei között megrendezett Legends Trophy most sem maradt el, és más ismert pilóták mellett Emerson Fittipaldi, Jacques Villeneuve, valamint Jenson Button ismét ott volt a mezőnyben.

Utóbbi a pole pozíciót is megszerezte a McLaren M23-asokkal futott időmérőn. A rajtnál azonban Jan Magnussen a 3. helyről rögtön az élre ugrott, később pedig hiába támadta őt folyamatosan a brit versenyző, sikerült elsőként célba érnie. Ezzel ő lett az első, aki két futamot is meg tudott nyerni.

Az All Star Battle hatodik fordulója (a Legends Trophy időmérő edzése, illetve első futama 36:43-tól, a második verseny 1:57:52-től látható

A fordított rajtráccsal induló második futamot Juan Pablo Montoya nyerte. A kolumbiai pilóta a 2. helyről rajtolt, de a pole-ból induló kétszeres ralivilágbajnok, Petter Solberg nagyon későn startolt. Ennek Montoya örülhetett, a többiek viszont kevésbé, mivel pillanatokkal később hatalmas tömegbaleset alakult ki. Magnussen az utolsó helyről egészen az 5. pozícióig jött fel.