Társoldalunk:

Az ájulás szélén álló F1-es pilótákat láthatunk az idény elején?

2020.04.18. 16:52

Fizikálisan nem lesz sétagalopp az első pár verseny, amint kezdetét veszi az idei Forma-1-es szezon. Legalábbis Carlos Sainz szerint, aki úgy véli, sokan azzal fognak küzdeni, hogy ne essenek össze a verseny után.

Mint a legtöbb sportolónak, az F1-es pilótáknak is meg kell küzdeniük a jelenlegi helyzetben azzal, hogy valahogyan fitten tartsák magukat. Lévén a versenyek között ők egyébként is saját maguk oldják meg az edzéseket, amelyet vagy egyedül, vagy személyi edzőjükkel végeznek, a távolságtartásra vonatkozó előírásokat könnyebb betartaniuk, mint mondjul egy futballcsapatnak, de azért így is akadnak nehézségek. Carlos Sainz, a McLaren pilótája szerint igyekezzenek bármennyire is, annyira nem lesznek jó kondiban a szezonrajtra, mint kellene.

Sainz úgy érzi, meg fognak szenvedni a vezetéssel az első versenyekenForrás: AFP/William West

Rendszeresen hallunk versenyzőket panaszkodni a téli tesztek kezdetén nyakfájdalmakra, ugyanis ez az a testrész, ami a legnagyobb igénybevételnek van kitéve vezetés közben. Hiába edzenek egész télen át, a Forma-1-es autóban a nyakra és egyéb testrészekre ható erőkre nem tudnak teljes mértékben felkészülni, ezért az első pár tesztnapon bizony komoly izomfájdalmak szoktak jelentkezni. Carlos Sainz azt jósolja, hogy ugyanez lesz a helyzet akkor is, amikor majd elkezdődik az idei szezon, a koronavírus-járvány miatti hosszú kényszerszünet ugyanis senkinek sem tesz jót.

„Szerintem sokat fogunk szenvedni, különösen a nyakunk” – nyilatkozta az Autosportnak.Mindegy, hogy milyen keményen edzünk otthon, lehetetlen reprodukálni az F1-es autóban ható nehézségi erőket. A pályák, amelyeken az első versenyeket futjuk, szintén nagyban befolyásolhatják a versenyzőket, akiknek a nyakát az utóbbi hónapokban nem érte terhelés."

Jelenlegi állás szerint legkorábban Silverstone-ban vagy Ausztriában indulhat az idény. Utóbbi pálya még nem is annyira megterhelő, Sainz szerint viszont most az lehet. „Nagy kihívás lesz mindenkinek. Ausztriát még nem törölték, és őszintén szólva az a pálya ilyen szempontból nem tartozik a legnehezebbek közé, a gyors kanyarokban azonban ott is szenvedni fogunk. Szerintem az első komoly próbatétel Magyarországon, vagy Szingapúrban jöhet el. Biztosíthatom, hogy sokan az ájulás határán lesznek a verseny végére. Az emberek el sem tudják képzelni, mekkora igénybevételnek van kitéve a testünk egy futam során. Az egyetlen módja elég fittnek lenni egy Forma-1-es autó vezetéséhez az, ha Forma-1-es autót vezetünk."

Gasly éjt nappallá téve készül a szezonraForrás: AGIF/Duda Bairros/AGIF/Duda Bairros

A pilóták természetesen mindent megtesznek, hogy a lehető legfelkészültebben várják a rajtot, és akad közöttük olyan is, aki konkrétan edzőtáborba vonult. Pierre Gasly Dubajban vészeli át a járványt, mivel Ausztráliából oda utazott, majd úgy döntött, hogy nem is megy haza Olaszországba, vagy a szüleihez Franciaországba. Az Alpha Tauri versenyzője heti hat napot tréningezik edzője, a finn Pyry Salmela társaságában, rengeteget fut és biciklizik.

Pyryvel megpróbáljuk úgy felfogni ezt az időszakot, mintha edzőtáborban lennénk, keményen edzünk – mondta Gasly, aki a súlyára is odafigyel. – Soha nem volt még ilyen szigorú a diétám, miközben próbálunk javítani az állóképességemen. Rengeteg zöldséget eszünk, a lehető legkevesebb szénhidrátot visszük be. Ugyanez a helyzet a cukorral is, szinte nem is eszem cukrot. Közben próbálok minél több proteint bevinni, mert abból nem álltam jól. Napközben néha nassolunk azért, hogy este ne sóvárogjunk az étel után, és sok salátát is eszünk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK