Vágólapra másolva!
Az FIA közleményben tudatta, hogy előrehozták és meghosszabbították az F1 szokásos, augusztusban esedékes nyári szünetét. Ez megteremti a lehetőséget, hogy a koronavírus visszaszorítása után erőltetett menetben pótolják az elmaradó versenyeket.

A koronavírus miatt elhalasztott Forma-1-es nagydíjak okán kialakult kényszerszünetet kötelező leállás váltja fel a sportágban, miután az FIA bejelentette, hogy a Motorsport Világtanács jóváhagyta a sportszabályzat módosítását. Ennek értelmében a szokásos, augusztusi nyári szünet átkerül márciusra és áprilisra, valamint hosszabb is lesz a szokásosnál.

A közös megegyezés szerint augusztusban 14 napra kötelezően bezárnak az F1-es gyárak, a dolgozók még a vállalati email fiókjaikhoz sem férnek hozzá annak érdekében, hogy az egyre inkább túlterhelt személyzet pihenhessen egy kicsit, a csapatoknak pedig ne kelljen attól tartaniuk, hogy ezért versenyhátrányba kerülnek.

Három hétig ki kell üríteni a gyárakat Forrás: Daimler AG/© Daimler AG/Steve Etherington

Az idei leállás a hagyományok szerint a Magyar Nagydíj után kezdődött volna és a Belga Nagydíj előtt ért volna véget, a koronavírus világjárvánnyá emelkedése után azonban egyértelművé vált, hogy legalább május végéig üresjárat alakul ki, ezért célszerű előrehozni a szünetet, ami 14 nap helyett 21 napig tart majd, viszont az FIA nem kötötte ki a pontos időpontját.

– áll a közleményben. Az FIA azt is tudatta, hogy a változást az F1-es stratégiai munkacsoport és az F1-es bizottság tagjai is egyhangúlag támogatták. Az eddig napvilágot látott hírek szerint ez a Ferrari számára kedvező fejlemény, mivel a maranellói istálló a gyártó többi szervezeti egységével együtt március 16-tól leállt, míg az angliai ellenfeleik továbbra is folytatták a munkát.

Zandvoort átkerülhet a nyári szünet időszakára Forrás: Getty Images for Red Bull Racing/2020 Getty Images/Dean Mouhtaropoulos

Noha erről hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett, a lépés előkészíti azt, hogy augusztus során is rendezzenek további F1-es futamokat. A spekulációk szerint az eredetileg 2020. május 3-ra időzített Holland Nagydíj kerülhet át az augusztus 2-án esedékes Magyar Nagydíj és az augusztus 30-ra tervezett Belga Nagydíj közé, de a szünetbe elméletileg akár több európai futam is beférhet.

Sajtóhírek szerint a csapatok, a jogtulajdonos és az FIA képviselői a 2021-re tervezett technikai reformok elhalasztásáról is egyeztetnek, állítólag a Ferrarin kívül minden résztvevő támogatná, hogy befagyasszák a technikai szabályokat a 2021-es szezonra, és csupán 2022-től jöjjenek az új előírások, a Scuderia állítólag egyelőre gondolkodási időt kért.