Vágólapra másolva!
A Forma-1 hivatalos szponzora lett a világ legnagyobb olajtársasága, az Aramco, ezzel együtt a 35. Magyar Nagydíj névadójaként is feltűnik.

Bernie Ecclestone leváltása óta az első számottevő szponzorációs együttműködést kötötte meg a Forma-1 jogtulajdonosa, a Liberty Media. A globális partnerek közé csatlakozó Aramco a világ legnagyobb olajtársasága és egyben a világ egyik legnagyobb vállalata is.

Az Aramco „a legtöbb” versenyen megjelenik pályaszéli reklámokkal, valamint a Spanyol Nagydíj, a Magyar Nagydíj és az USA Nagydíj névadó szponzora is lesz, ez azonban közvetlenül csak a jogtulajdonos számára jelent bevételt.

Új névadó szponzora lesz a Magyar Nagydíjnak Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A szaúdi vállalat célja, hogy „a közlekedéstechnológia innovátoraként” jelenjen meg a sportágban, és az F1 közleménye szerint „az együttműködésben megvan a lehetőség, hogy továbbfejlesszük és felgyorsítsuk olyan erőforrások fejlesztését, amelyeket fenntartható üzemanyagok működtetnek.”

„A világ legnagyobb energiaszállítójaként és vezető innovátorként arra törekszünk, hogy teljesen újszerű megoldásokat találjunk jobban teljesítő motorok és tisztább energia érdekében – mondta az Aramco elnök-vezérigazgatója, Amin H. Nasser. – Az ilyen együttműködések fontosak, hogy valóra váltsuk a terveinket.”

Az Aramco az F1 szponzora lett Forrás: Getty Images/2018 Getty Images/Bill Pugliano

A szerződés valószínűleg egy újabb lépés a tervezett Szaúd-Arábiai Nagydíj felé, ami várhatóan 2023 körül jelenhet meg a versenynaptárban, ha felépül a kifejezetten erre a célra készülő szórakoztató komplexum vagy előtte létrehoznak egy átmeneti, utcai versenyt.

Szaúd-Arábia nemzetközi megítélése a közelmúltban erősen leromlott, miután az ország isztambuli nagykövetségén megölték Dzsamál Ahmed Hasogdzsi rendszerkritikus újságírót, az olajhatalom azóta sportesemények felvásárlásával igyekszik javítani az országimázson. Az Aramco 1965 óta a világ legnagyobb széndioxid-kibocsátója.