A Racing Point már régóta le akarta másolni az F1-es Mercedest

Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Barcelona teszt 4. nap
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 26: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes on track during Day One of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 26, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Andrew Green, az F1-es Racing Point istálló technikai igazgatója elárulta, hogy már korábban is szerették volna lemásolni a világbajnoki címeket sorra nyerő Mercedes autóját, de akkor nem volt meg hozzá a költségvetésük. Az idén megtették, a szakember szerint azonban nem is ez, hanem saját rossz teljesítményük frusztrálja a riválisokat.

A Mercedes trükkös kormánya és a Ferrari tempójának hiánya mellett a Racing Point szolgáltatta a Forma-1-es előszezoni tesztelés harmadik nagy beszédtémáját. A silverstone-i székhelyű istálló a világbajnoki címvédő tavalyi autójára megszólalásig hasonlító versenygéppel gurult ki a barcelonai pálya aszfaltjára, mire a riválisok egy emberként ráncolták össze a szemöldöküket.

Noha senki sem vádolta nyíltan a Racing Pointot azzal, hogy a szabályokat megkerülve olyan részeket is vásárolt a Mercedestől, amelyeket tilos, azóta is folyamatosan megy a célozgatás és szurkálódás az RP20-as kódjelű autó miatt. Andrew Green, az istálló technikai igazgatója többször is kijelentette: nem csináltak semmi szabálytalant, a riválisok reakcióit pedig azok saját teljesítményük miatti frusztráltságának tudja be.

Hiába hasonlít a tavalyi Mercedesre, a csapat szerint nem a szabályokat kijátszva készült Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Egyelőre nehéz megítélni, hogy mire lehet képes a Racing Point a tavalyi Mercedes klónjával, sokan azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy a szezon első versenyein még a top 3 küzdelmeibe is beleszólhatnak, de a negyedik helyre mindenképp jó eséllyel pályáznak. Utóbbi nem lenne ismeretlen terep a csapatnak, hiszen még Force India néven zsinórban két idényben, 2016-ban és 2017-ben is negyedikek lettek.

Green szerint az, hogy az akkori anyagi nehézségeik mellett is képesek voltak erre, előre jelezte, hogy miután az istállót 2018 végén felvásárolta a Lawrence Stroll által vezetett konzorcium, előbb-utóbb jönni fognak az eredmények.

„Szerintem mindez arra vezethető vissza, hogy néhány csapat nem végzett olyan jó munkát, mint kellett volna – nyilatkozta az Autosportnak a riválisok panaszaira reagálva. – Mi két egymást követő évben is képesek voltunk a negyedik helyen végezni úgy, hogy szinte semennyi pénzünk sem volt. Napról napra léteztünk, és mégis negyedikek lettünk a pontversenyben. Megmutattuk, hogy szinte a semmiből is meg tudjuk ezt csinálni.

Én legalábbis ezt gondolnám külső szemlélőként. Megkérdezném az aero részlegtől, hogy »ugyan már srácok, mi a fészkes fenét műveltek?«"

Pérez és Stroll előre dörzsölheti a tenyerét? Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Charles Coates

Green tartja magát ahhoz, hogy egyszerűen csak lemásolták a W10-est, amihez nem kaptak külső segítséget, így nem is érti, hogy mi a többiek problémája. Azt is elárulta, hogy már a korábbi években is eszükbe jutott ez a megoldás, akkor azonban egyszerűen nem volt elég pénzük hozzá. „Nem tudom, hogy mi miatt kellene panaszkodniuk. Amit mi csináltunk, az teljesen legális. Annyit teszünk, hogy a szabályok adta kereteken belül versenyzünk, szerintem ez a játék erről szól. Adottak a szabályok, mi pedig olyan gyors autót csinálunk, amilyet csak tudunk. Ha más csapatok számunkra ismeretlen okok miatt más utat választanak, az az ő döntésük. Megvolt a lehetőségük, hogy pontosan ugyanazt megcsinálják, amit mi, de úgy döntöttek, hogy nem. Ennek az okait én nem ismerem.

Az pedig csak bátorít, hogy az emberek rólunk beszélnek és miattunk panaszkodnak. Ez jó jele annak, hogy valami igazán jót csináltunk. Ha a mezőny végén lennénk, senki még csak meg sem említené, hogy mit tettünk."