Társoldalunk:

Motorhibákkal küzd a Mercedes, nem hisznek a lassú Ferrarinak sem

2020.02.23. 09:05

Az F1-es tesztelés első hete alapján ismét a Mercedes tűnt a legyőzendő csapatnak, de a világbajnoki címvédő is problémákkal szembesült, és az istállónál arra számítanak, hogy a Ferrari gyorsulni fog.

Legnagyobb futásteljesítmény, legjobb köridők és forradalminak tűnő innováció a Mercedes rövid mérlege az első előszezoni F1-es teszthét alapján, egyelőre minden arra utal, hogy az idén is az Ezüstnyíl lesz az autó, amit felül kell múlni ahhoz, hogy valaki világbajnok lehessen. A címvédő sem lehet azonban teljesen nyugodt, az erőforrás és az ellenfelek miatt sem.

Noha a Ferrari volt az első, ami motorhiba miatt lerobbant a teszthéten, a Mercedesnél is akadtak problémák az erőforrással. Valtteri Bottas már a második napon a bokszban ragadt, hivatalosan az ERS hibája miatt. Az Autosport azonban úgy tudja, maga a motor is károsodott és ki kellett cserélni, majd pénteken a Williamsben is egy új példányra volt szükség.

A Mercedes gyorsabb és tartósabb volt a Ferrarinál, de árnyaltabb képet festettek a Scuderia helyzetértékelésénélForrás: Getty Images/2020 Eric Alonso/MB Media/Eric Alonso/Mb Media

„Nagy a mozgolódás Brixworthben, az egész erőforrást sok szempontból továbbfejlesztettük, az ERS-t és a belsőégésű részét is – nyilatkozta Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke. – Ahogy mindig, úgy most is küzdünk kisebb gondokkal, miközben próbálunk mindent összerakni. Sokat dolgoztunk azon, hogy a megfelelő specifikációjú [változatot] építsük meg, aztán hosszú távokon teszteljük, és [időben] elláthassuk a csapatokat erőforrásokkal, hogy beindíthassák az autóikat.”

A Mercedes erőforrásai 1187 km-t tettek meg az első teszthét során, ez 17,98 nagydíj távjának felel meg, a Ferrarinál 1092 km az érték (16,55 nagydíj), a Hondánál három helyett csak két autó futott, de így is összejött 855 km (12,95 nagydíj), a Renault-nál szintén kettővel 803 km (12,17 nagydíj).

Az Ezüstnyilak a Scuderiával ellentétben nem mindig letekert erőforrással mentek, ez a futásteljesítményt és a köridőket is befolyásolja. Ezt a Ferrari is megerősítette, de ettől függetlenül Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke nem volt optimista az eredmények láttán, és nem tartotta valószínűnek, hogy megnyerik az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat. A Mercedes szerint árnyaltabb a kép.

Miért tesztelt a Ferrari ezen a héten sokkal alacsonyabb teljesítményű motorbeállításokkal, mint a partnercsapataik?” 

– tette fel a kérdést a világbajnoki címvédő az istálló honlapján. – Annyit elmondhatunk, hogy arra számítunk, Melbourne-ben szoros lesz a csata az élen. Azt is látjuk, hogy a középmezőny közelebb került az élen állókhoz, és számottevően átrendeződött a versenyképesség előző évi sorrendje” – áll a Mercedes gyorselemzésében.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK