Társoldalunk:

Még rózsaszínebb lett az utolsó F1-es Racing Point

2020.02.17. 15:12

Bemutatta 2020-as F1-es autójának festését és új főszponzorát a nevet változtató Racing Point. Az idei dizájn, ha lehet, még elődjénél is rózsaszínebb lett.

Megtörtént az utolsó hivatalos autóbemutató is a 2020-as F1-es szezon előtt, az új főszponzor ausztriai otthonában az idei évre SportPesa Racing Point F1 Teamről a nevét BWT Racing Point Formula One Teamre változtató silverstone-i istálló is lerántotta a leplet idei festéséről, amelyet egy 2019-es modellen mutatott meg. A változatlan pilótafelállással, azaz a 2022 végéig szerződéssel rendelkező Sergio Pérezzel, valamint a tulajdonos Lawrence Stroll fiával, Lance Stroll-lal felálló együttes várhatóan az idén versenyez utoljára a 2017-ben debütált rózsaszín színösszeállításban, 2021-től ugyanis már Aston Martin F1 Teamként vesz részt a küzdelemben.

A Racing Point idei festése - Galéria!Forrás: Racing Point

„Örömmel ünnepeljük a negyedik közös évünket a BWT-vel, amellyel sikeres partneri kapcsolatot építettünk az évek alatt, és most főszponzorként köszöntjük őket – hangzottak Otmar Szafnauer, a csapat vezérigazgatójának és csapatfőnökének szavai az Európa vezető víztechnológiával foglalkozó vállalata, a BWT Mondsee-ben található főhadiszállásán tartott leleplezésen. – Ez a kiterjesztett együttműködés igazán megmutatja azt a lojalitást, elkötelezettséget és energiát, amit a Racing Point-családba hoznak. Örülök, hogy itt Mondseeben indíthatjuk el a szezont, a pályán és azon kívül is számos emlékezetes pillanatban volt részünk közösen, már várjuk, hogy még többet adjunk ezekhez 2020-ban.”

Andreas Weißenbacher, a BWT vezérigazgatója elmondta, szeretnék segíteni a csapatot a céljai elérésében, ezért döntöttek a támogatás növelése, és a főszponzorrá válás mellett.

„Úgy gondoljuk, hogy ily módon az istálló sokkal versenyképesebb lehet 2020-ban – nyilatkozta Weißenbacher. – Abban is segíteni fogjuk őket, hogy fenntarthatóbbá váljanak. Közösen csökkenteni fogjuk az eldobható palackok számát a versenypályán, minimalizáljuk a műanyag hulladék mennyiségét és elősegítjük a vízfogyasztást.”

Stroll és Pérez az új festéssel - Galéria!Forrás: Racing Point

Akárcsak a többi középcsapatnak, a 2020-as esztendő a Racing Pointnak is átmeneti év lesz, sőt, ha lehet, a silverstone-i alakulatnak még inkább, hiszen jövőre már gyári támogatással láthatjuk őket az F1-ben. Ezzel együtt van esélyük rá, hogy az idén jelentősen előrelépnek, hiszen a 2019-es idényt bevallottan nem kezdték úgy, ahogy szerették volna. Ebben nagy szerepe volt a csapat körül 2018-ban kialakult nehéz helyzetnek, amelyet végül a Lawrence Stroll vezette konzorcium segített megoldani. A tavalyi szezon második felében már éreztette is hatását, hogy stabil lábakon állnak, nagy fejlesztési csomagot vetettek be a szezon közben, amivel végül a hetedik helyet szerezték meg a konstruktőri pontversenyben, igazán azonban 2020-ra kerülhetnek vissza oda, ahol a 2018 végi nehézségek előtt voltak.

Nagy célok az idei szezonra

A 2019-es hetedik hely rég nem tapasztalt kudarc volt a csapat életében, mert bár 2018-ban is ebben a pozícióban végeztek, akkor az idény közbeni névváltoztatás miatt az első 12 futamon szerzett egységeiket elvették, és a hátralevő futamokon szereztek 52 pontot, mindössze 21-gyel kevesebbet, mint 2019-ben. A 2018 előtti években pedig két negyedik és egy ötödik hely volt a mérleg, előbbit tűzték ki célul 2020-ra.

Vajon összejön megint a konstruktőri negyedik hely? - Galéria!Forrás: Racing Point

„Azt tűztük ki célul, hogy mindkét versenyzővel pontszerző helyen végzünk minden versenyen. Megvan bennünk a potenciál, hogy ezt teljesítsük. Persze olykor nem lehet tudni, hogy mi fog történni az első körben, Grosjean még mindig a mezőnyben van, bármikor nekünk jöhet – jegyezte meg viccesen Szafnauer. –  Ha minden versenyen meglesz bennünk a potenciál a kettős pontszerzésre, akkor elérjük a céljainkat. Az idén erős negyedikek akarunk lenni, közelebb akarunk kerülni a top háromhoz, mint valaha, és mi akarunk a középmezőny elején állni. Tavaly nehéz évünk volt, a középmezőny végén voltunk, az idén előre akarunk lépni és elérni, amire normális körülmények között képesek vagyunk. Hogy ezt megtegyük, rengeteget fejlesztettünk a télen. Nem könnyű a helyzet, az ellenfelek egyre erősebbek, a McLaren igazán jó munkát végzett tavaly, ott a Renault egy autógyár támogatásával és több mint 650 dolgozóval, vagy a Toro Rosso a Hondával, akik szintén előreléptek tavaly. Viszont bízom az elvégzett munkában és az új autóban, valamint abban a munkában is, amit a Mercedes végzett az erőforrással.”

Szafnauer elmondta, hogy mindössze két nap szabadságuk volt, egy karácsonykor és egy újévkor, ez volt az eddigi legsűrűbb telük, és mivel a szezonok egyre hosszabbak, már nincs is valódi szünet. 

Pérez és Stroll is készenáll - Galéria!Forrás: Racing Point

Az alkalmazottak többségénél azért bizonyára többet pihent a két pilóta, Lance Stroll és Sergio Pérez, akik a téli felkészülésből fitten és sikerre éhesen vettek részt a bemutatón. Az új autót látva a mexikói megjegyezte, örül a rózsaszínebb dizájnnak, mert az anyukája így még könnyebben észre fogja őt venni a TV-ben.

„Nem nagyon lazsáltam a télen, hiszen két gyermekem van, korán kellett kelnem. Akinek van gyereke, az tudja, hogy miről beszélek – viccelődött Pérez. – A felkészülésem jól sikerült, várom, hogy sikeres évünk legyen.”

Strolltól megtudhattuk, hogy szerdán, Barcelonában Pérez fogja először vezetni az aznap reggel debütáló RP20-as konstrukciót, ő pedig délután veszi át a volánt. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK