Társoldalunk:

Az aero-részleg és a versenyistálló is jól járhat az új Alpha Taurival

2020.02.15. 17:25

A bemutató másnapján már pályára is lépett az Alpha Tauri első F1-es autója, ami a szabályok változatlansága miatt a tavalyi Toro Rosso továbbfejlesztett változata, de így is akadt rajta teendő.

Az előző évhez hasonlóan Misanóban járatták be a Toro Rossóból lett Alpha Tauri F1-es autóját, ami a pénteki látványos bemutató után természetes környezetében, a versenypályán is górcső alá került. Jody Egginton, a csapat technikai igazgatója elárulta, nem volt szükség arra, hogy jelentősen átgondolják az autó koncepcióját, de így is akadtak fejleszthető részterületek.

„Arra összpontosítottunk, hogy az erőforrás beépítése, a felfüggesztés elrendezése, valamint a különböző rendszerek integrációja révén magasabb szintre emeljük az autót és az aerodinamika terén a lehető legnagyobb szabadságot adjuk” – mondta a brit szakember.

Kvjat vezethette először az AT01-est - Kattintásra a bemutató képeit láthatjaForrás: Scuderia Alpha Tauri

„Az aerodinamikával foglalkozó srácoknak a lehető legnagyobb mozgásteret akartuk nyújtani anélkül, hogy költséges, szezonközi, teljesítményjavulást nem hozó fejlesztésekre legyen szükségünk. Mindent próbáltunk a lehető legszorosabban elrendezni, ami elég nagy erőfeszítés volt. Arra is tettünk kísérleteket, hogy az autót könnyebb legyen szervizelni, és rá is jöttünk néhány okos megoldásra.”

Egginton megerősítette, hogy a korábbi évekhez hasonlóan a 2019-es Red Bull hátulját használják, de a sebességváltót például újra homologizálni kellett, mert változtattak a beépítésén.

„A felfüggesztés belső része szintén a Red Bulltól jön, a futóműalkatrészeket viszont az Alpha Tauri tervezi és gyártja. A hidraulika és az ehhez kapcsolódó alkatrészek is a Red Bulltól érkeznek. Egy apró, 2020-as szabályváltozás miatt a fékhűtők már listázott alkatrészek, így az első és hátsó is az Alpha Tauri által tervezett és gyártott elem.”

Lényeges szempont, hogy az autó az ellenfelekhez hasonlóan a Pirelli 2019-es specifikációjú abroncsait kapja majd, miután az istállók egyhangúlag leszavazták a 2020-as változatok bevezetését. Egginton szerint az új gumikkal orvosolhatók lettek volna a túlmelegedéssel és a kopással kapcsolatos problémák, de plusz fejlesztést igényeltek volna a csapatok részéről.

Egginton a 2021-es, gumikat is érintő szabálymódosítások miatt egyetért azzal, hogy maradtak a 2019-es abroncsok. 

„Elnézve a középmezőny versenyképességét, hat csapat szenzációsan közel áll egymáshoz, ami jót tesz a sportágnak. A gumik megváltoztatása ezt befolyásolhatta volna. A tavaly Austinban és Abu-Dzabiban megrendezett tesztek eredményei nem azt sugallták, hogy az új gumikkal kell készülni 2020-ra, ezért helyes döntés [maradni a régieknél]. Szerintem öncélú lett volna a változtatás.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK