Társoldalunk:

Új név, új dizájn, itt az első F1-es Alpha Tauri

2020.02.14. 20:30

Bemutatta idei Forma-1-es autóját a Scuderia Alpha Tauri, a Red Bull fiókcsapata, amely az idei szezontól már nem Toro Rossóként vesz részt a királykategória küzdelmeiben.

Scuderia Alpha Tauri. Még ízlelgetni kell a nevet azoknak, akik megszokták, hogy a Red Bull testvércsapatát Scuderia Toro Rossónak hívták, az idei szezontól ugyanis már az energiaital-gyártó 2016-ban létrehozott ruhamárkájának nevét viseli. A névváltással együtt pedig arculatváltás is jár, valamint az eddigieknél nagyszabásúbb, divatbemutatóval egybekötött leleplezés, amit a Red Bull Hangar 7 névre keresztelt salzburgi bázisán ejtett meg a csapat, hogy megmutassa a világnak 2020-as versenygpépt, az AT01-et. A csapat pilótái az idén is Danyiil Kvjat és Pierre Gasly lesznek.

Az első F1-es Alpha Tauri - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Lars Baron

A Hangar 7-ben rendezett bemutató inkább hasonlított az éppen ma kezdődő londoni divathétre, mint egy F1-es autó leleplezésére. David Coulthard, a Red Bull korábbi versenyzőjének konferálása után előbb az Alpha Tauri legújabb kollekcióját mutatták be a modellek, majd következett a hivatalos csapatruházat megismertetése. Eközben az autó egy fehér lepellel letakarva végig a színpadon pihent, természetesen annak felfedése maradt a végére.

Az együttes tavaly igen erős szezont zárt, a hatodik lett a konstruktőri pontversenyben, ráadásul két dobogós helyezést is elkönyvelhetett, az elsőt Kvjat révén a német, a másodikat Gasly révén a brazil futamon. Mindezt úgy, hogy talán még ennél is jobban teljesíthettek volna, ha nem hátráltatja a csapatot az a tény, hogy autójának hátsó részét még a Renault erőforrásaihoz optimalizálták.

Elegáns lett az új dizájn

A faenzaiak ugyanis a szabályok adta kereteket kihasználva évek óta a Red Bull előző évi modelljének hátsó részét veszik át egy az egyben, az anyacsapat 2018-as autója pedig még a franciák erőforrása köré épült. Az idei évtől azonban már az Alpha Tauri is olyan hátsó részt kap, ami a Honda motorjához van igazítva, ami már önmagában előrelépést eredményezhet. Nagyon szoros együttműködésünk van a Red Bull Technologies-zal, az autó hátulja, az első és hátsó felfüggesztés, a váltó, a hidraulika mind tőlük van, ami azt jelenti, hogy mechanikai oldalról is nagyon versenyképesek vagyunk.– szögezte le Franz Tost, az istálló csapatfőnöke. – Hogy mik az elvárások az idei évre? Az első ötben kell végeznünk a konstruktőri pontversenyben. A legnagyobb ellenfeleink, mint általában, a Renault, a McLaren, a Racing Point és a Haas lesz. A többit meglátjuk."

Tost elárulta, hogy jól alakult az AT01-es fejlesztése, valamint egy, a Red Bullra nézve is biztató dolgot is elmondott: a Honda nagyot fejlődött az előző idény vége óta.

„Nagyon optimisták vagyunk, mert először is az autó nagyon jó eredményeket ért el a szélcsatornában, másodszor a Honda nagy előrelépést tett a tél folyamán mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén, harmadszor pedig van két jó pilótánk, akik már tavaly megmutatták, hogy mit tudnak, mindössze a dobogó közepe hiányzott, úgyhogy tudják, mit kell tenniük – tette hozzá viccesen. – A csapatnak jól kell teljesítenie, fantasztikus partnerünk van az Alpha Tauriban, meg vagyok győződve róla, hogy sikeres szezonunk lesz."

Kvjat és Gasly is várja már az új szezont - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Lars Baron

Az Alpha Tauri február 15-én, tehát a bemutató másnapján akárcsak tavaly, az idén is Misanóban járatja be az új modellt, amellyel elsőként Danyiil Kvjat körözhet. „Holnap reggel Misanóban én viszem először pályára ezt az autót, úgyhogy izgalmas idők ezek, aztán természetesen elkezdjük a valódi tesztelést Barcelonában a jövő héten. A tavalyi összességében fantasztikus év volt a csapatnak, a két dobogós helyezéssel záruló futamokon kívül is volt sok erős versenyünk. Nagyon várjuk ezt az idényt, rengeteg kemény munka folyt a háttérben, izgatott vagyok és jól érzem magam."

Gasly is csak ismételni tudta csapattársát, és remélte, hogy az idén is lesz részük dobogós helyezésben. „Amikor egy ilyen show-t látok, mint a mai, büszke vagyok, hogy a csapat tagja lehetek – mondta a francia. – Elképesztő utazáson vagyok a Toro Rossóval, az elmúlt két év igen jó volt, a dobogós helyezéssel záruló Brazil Nagydíjat karrierem legjobb versenyeként tartom számon. A cél, hogy megismételjük az ilyen teljesítményeket annyiszor, amennyiszer csak lehetséges, az idén is megpróbáljuk ezt."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK