Társoldalunk:

Botrány a Ferrari főszponzora körül, lefoglalhatják az idei autót

2020.02.14. 08:29

Akárcsak tavaly, az idén is gondba kerülhet a Ferrari a főszponzorának logói miatt, egy olasz fogyasztóvédelmi szervezet a 2020-as szezonra készült SF1000-es lefoglalását kéri a hatóságoktól, amiért az szerinte megsértette a dohánytermékek reklámozására vonatkozó tilalmat.

A Ferrari február 11-én kedden a mezőnyből elsőként bemutatta idei autóját. Az SF1000 névre keresztelt versenygép a vörösök autóin először a 2018-as Japán Nagydíjon megjelenő Mission Winnow-logókkal mutatkozott be a nagyérdeműnek, ez pedig felháborodást váltott ki egy olaszországi, fogyasztói jogokat védő szervezetnél, amely jogi lépéseket fontolgat, és a Ferrari idei versenyautójának lefoglalását kérte a hatóságoktól.

A Mission Winnow a maranellóiakat évtizedek óta főszponzorként támogató Philip Morris International kezdeményezése, amely a dohányosok életminőségét szeretné javítani kutatás-fejlesztés útján. A logók már a tavalyi szezon előtt is gondot okoztak a vörösöknek, Ausztráliában vizsgálat indult ellenük, a szezonnyitón így végül azok mellőzése mellett döntöttek. A felirat a második futamon aztán visszakerült a kocsikra és a csapatruházatra, a szezon hetedik versenyén, Kanadában viszont ismét anélkül jelentek meg, és egészen az októberi Japán Nagydíjig nem is használták a logókat, így azok a 21-ből 11 versenyen – köztük az Olasz Nagydíjon – nem szerepeltek az autókon. 

Az új autón több helyen is ott vannak a Mission Winnow-logókForrás: AFP/Handout

Noha a PMI már a tavaly felmerülő vádak kapcsán is tagadta, hogy bármilyen dohányreklámok tilalmára vonatkozó törvényt megsértene, a Codacons nevű, fogyasztóvédelemmel foglalkozó olasz nonprofit szervezet ezt másképp gondolja.

A szervezet honlapján megjelent közlemény szerint a versenyzők overálján és az autón megjelenő logók megsértik az Olaszországban a dohányreklámokra vonatkozó törvényt, mivel az országban az indirekt módon történő reklámozás is tiltottnak minősül.

„Nem ez az első eset, hogy a Forma-1-et vagy a motorversenyzést a törvényben szereplő kiskapu kihasználására használják, ezért arra kérjük a hatóságokat, hogy tisztázzák a tényeket, és hogy mit is reklámoz valójában a Mission Winnow" – közölte Massimiliano Donna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Szövetség elnöke.

A Codacons állítja, élvezi az olasz Egészségügyi Minisztérium támogatását. „A minisztérium véleménye az, hogy »a Mission Winnow márkajelzés használata a Forma-1-es sportrendezvényeken indirekt módon lehetővé teszi egy fontos cigarettagyártó, és annak új termékeinek támogatását«". Carlo Renzi, a Codacons elnöke ennélfogva azt szeretné, ha az olasz rendőrség egészségügyi kérdésekkel foglalkozó részlege lefoglalná a kedden bemutatott SF1000-est. „A minisztérium döntése által megerősítve jogi harcot fogunk kezdeni a Ferrari ellen, új panaszt nyújtunk be az Egészségügyi Minisztériumba, és megkérjük a NAS-t (Nuclei Antisofisticazione e Sanita), hogy foglalja le a Reggio Emiliában bemutatott SF1000-est" – mondta az elnök.

Nagy gondot jelentene az új autó lefoglalásaForrás: AFP/Handout

Amennyiben a Codacons sikerrel jár, az igen érzékenyen érintheti a február 19-én kezdődő téli tesztek előtt a maranellóiakat,

hiszen a szezon ilyen korai szakaszában még csak egy versenyautóval rendelkeznek a csapatok,

így annak lefoglalása nagyon komolyan befolyásolnál a Scuderia felkészülését a közelgő szezonra, pláne úgy, hogy az idén már csak hat tesztnap áll a csapatok rendelkezésére, így minden egyes teszteléssel töltött órára szüksége lesz az istállóknak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK