Vágólapra másolva!
A Ferrari korábbi teszt- és tartalékpilótája nem Kimi Räikkönen legyőzését, hanem saját teljesítményének javítását helyezi előtérbe az idén, hogy így harcolja ki Sebastian Vettel helyét a vörösöknél.

Antonio Giovinazzi a 2011-es szezon óta az első olasz, aki teljes szezont mehetett a Forma-1-ben, miután 2017 elején beugróként két futamon már rajthoz állt a Sauber színeiben. A 2018-as idényt a Ferrari szimulátorpilótájaként töltötte, 2019-re azonban leigazolta az Alfa Romeo Kimi Räikkönen csapattársának.

Noha a 2007-es világbajnok végül 29 ponttal többet gyűjtött nála, Giovinazzi második félévre feljavuló teljesítménye elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy szerződést hosszabbítsanak vele. Az eddigi legjobb eredményeként a Brazíliában szerzett ötödik helyet felmutatni képes olasz az idén még tovább fejlődne, hogy ezzel felkeltse a Ferrari érdeklődését.

Az év második felében többször le tudta győzni Räikkönent Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Jóllehet már 40 éves, Räikkönen sebessége még mindig elég volt ahhoz, hogy legyőzze 26 éves csapattársát. Az olasz szerint mindezt nem is feltétlenül nyers tempójával, hanem a tapasztalatával tette meg, amiből ő is sokat tanult.

– nyilatkozta Giovinazzai a Gazzetta dello Sportnak. – Emellett a szavak helyett a tettek embere, amit nagyon szeretek benne. Egyfelől nem segített [hogy ő a csapattársam], mert amikor eleinte küszködtem, az eredmények miatt hatalmasnak tűnhetett a köztünk levő differencia. Másfelől viszont fontos igazodási pontot jelentett, nagyon hasonló a vezetési stílusunk, ez pedig segített abban, hogy fejlődjek."

Giovinazzi tagadta, hogy az idén mindennél fontosabb lenne neki Räikkönen legyőzése, helyette a saját teljesítményének javítására akar összpontosítani. A Ferrari 2016 szeptemberében jelentette be, hogy teszt- és harmadik számú pilótának szerződteti, ezt a feladatkört egészen 2018 végéig töltötte be.

Szokott a Ferrariól álmodozni Forrás: DPPI/Florent Gooden

Nemcsak mint minden olasz, hanem mint a legtöbb Forma-1-es pilóta életében, természetesen neki is az jelentené a csúcsot, ha a maranellóiaknak vezethetne.

Úgy érzi, ha az idén jól mennek a dolgai, akár még képbe is kerülhet a Scuderiánál.

„Igen, de mindegyik az, minden alkalommal hozni kell a szintet, hogy előléptessék az embert vagy megerősítsék a jelenlegi helyén – felelte a felvetésre, hogy kulcsfontosságú idény előtt áll a karrierjében, majd válaszolt arra is, gondol-e rá, hogy a Ferrarinál versenyezzen. – Gyakran összefutok Charles [Leclerc-rel], ugyanazokba az éttermekbe járunk Monte Carlóban. Hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem álmodozom a Ferrariról. Már most a pilótájuknak mondhatom magam, ami büszkeséggel tölt el.

A vörösöknél Charles Leclerc helye 2024 végéig biztosítva van, Sebastian Vettel kontraktusa azonban az idei év végén lejár. Kérdés, hogy Maranellóban miként gondolkodnak, folytatják-e a hagyományt és egy versenyzőre koncentrálnak, vagy igyekeznek egy toppilótát szerződtetni a monacói mellé. Giovinazzinak értelemszerűen előbbi esetben lehet esélye arra, hogy szóba kerüljön a neve.