Vágólapra másolva!
Merőben eltérő álláspontot képvisel a németek eddigi utolsó két F1-es világbajnoka azzal kapcsolatban, hogy milyen hajtásláncokra lenne szükség a sportágban. Sebastian Vettel továbbra is a régi időket idézné, Nico Rosberg viszont állást foglalt az elektromos autók mellett.

Egy várhatóan sokáig megoldatlan probléma két szélsőségét képviseli a németek eddigi utolsó két F1-es világbajnoka, Sebastian Vettel és Nico Rosberg. Míg a Ferrari versenyzője nem kedveli napjaink hibrid erőforrásait, addig a mezőnyből 2016 végén dezertált expilóta szerint a versenysportban is az elektromos autó a jövő.

Vettel tavaly a szintetikus üzemanyagok fejlesztése mellett érvelt és kiállt a fenntarthatóságra való törekvés mellett, de nem enged abból, hogy ha rajta múlna, továbbra is V12-es motorokkal hajtott autókkal versenyezne a Forma-1-ben.

Vettel valószínűleg még nem vezetett V12-es motorral szerelt F1-es autót, de szeretne Forrás: Getty Images/2020 Klaus Pressberger/Klaus Pressberger

Ez a sportág és a benne szereplő gyártók miatt aligha valósul majd meg, még akkor sem, ha a jelenlegi, rendkívüli hatásfokkal működő erőforrások révén a mezőny mindössze 0,7 százalékot tesz ki az F1 széndioxid kibocsátásából. Vettel viszont ettől függetlenül a Kölner Express hasábjain kijelentette: „Az első dolgom lenne, hogy megduplázzam a hengerek számát.”

Az F1-ben jelenleg V6-os elrendezésű, 1,6 literes turbómotorokat használnak különböző energia-visszanyerő rendszerekkel megtámogatva, így az autók rendszerteljesítménye 1000 lóerő körüli, viszont a nagyságrendileg 305 km-es távon mindössze 110 kg üzemanyagot használhatnak el és az engedélyezett benzinnek közúti forgalomban is kapható keverékre kell alapulnia.

Rosberg 2018 óta a Formula E egyik befektetője Forrás: Alastair Staley

A jelenlegi szabályok várhatóan 2025-ig érvényben maradnak, de az F1 technikai igazgatója, Pat Symonds szerint még utána is várható egy hibrid erőforrás-generáció. Ezzel a 2016-os világbajnok Nico Rosberg is egyetért: „A hibrid erőforrás jobb hatásfokú a belsőégésű motornál, még szintetikus üzemanyaggal is” – vélte Rosberg, aki ettől függetlenül az elektromos autók térnyerését várja.

Rosbergtől nem meglepő, hogy kiáll az e-mobilitás mellett, több befektetése is van ebben a szektorban, egyebek mellett a Formula E-ben. Elárulta, a hétköznapi életben is élvezi az újdonságokat. „Lenyűgöz a hangtalan haladás. Amikor a gyermekeimmel utazom, csodálatos a nyugalom. Nem szeretem a benzinkutakat sem. Most hazaérek, bedugom a csatlakozót és kész.”