Társoldalunk:

Megrekedhettek a tárgyalások Hamilton szerződéshosszabbításáról

2020.01.27. 17:04

Olasz lapértesülések szerint a korábban biztosnak hitt szerződéshosszabbítás helyett megrekedtek a tárgyalások Lewis Hamilton és a Mercedes között, mivel előbbinek túl nagyok az igényei.

Az idei pilótakeringő egyik legfontosabb kérdése Lewis Hamilton jövője. A hatszoros világbajnok előtt papíron három reális opció van: marad a Mercedesnél, átigazol a Ferrarihoz, vagy visszavonul. Utóbbi kettő igencsak valószínűtlennek tűnik, így jelenleg leginkább az a kérdés, hogy a címvédő mikor és mennyi időre kötelezi el magát jelenlegi csapata mellett.

Hamilton jelenlegi kontraktusa az év végén lejár, olasz sajóértesülések szerint azonban az utóbbi időben előrehaladott tárgyalásokat folytatott a Mercedesszel a hosszabbításról. A Corriere dello Sport információi szerint ezek az egyeztetések azonban most megtorpantak, a brit szupersztár ugyanis az eredetinél magasabb igényekkel állt elő.

Hamilton több pénzt szeretneForrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou

A Gazzetta dello Sport korábban tényként közölte, hogy Hamilton további két évre, 2022 végéig kötelezi el magát a Mercedesnél, mindezt évi 45 millió euróért. Annak a szerződéshosszabbításnak a részleteit azonban még azelőtt tárgyalták le a felek, hogy Max Verstappen hosszú távú szerződést írt alá a Red Bull-lal, meghiusítva Toto Wolff csapatfőnök állítólagos tervét, aki őt szerette volna Hamilton utódjául, ha a hatszoros világbajnok máshova szerződne, vagy visszavonulna a Forma-1-től.

Most, hogy Verstappen "elvesztésével" Hamilton maradt az egyetlen opciója a Mercedesnek, a brit pilóta került nyeregbe. A Corriere dello Sport és az olasz napilap értesülései alapján a Marca is arról ír, hogy

a hatszoros világbajnok új igényekkel állt elő, két év helyett négy éves hosszabbítást szeretne, az évi 45 millió euró helyett pedig évi 55 milliót (jelenleg 42-t keres),

mindezt ráadásul megfejelné azzal, hogy amennyiben 2024 végén visszavonulna, 2025-től kezdve a Mercedes nagykövete lesz.

Szeretne a visszavonulása után is a Mercedesnek dolgozniForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Mindez vélhetően nem nyerte el Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatójának tetszését, aki a költségplafon 2021-es bevezetésével azokon a területeken is spórolni szeretne, amelyek nem tartoznak a korlátozás alá, mint például a versenyzők és a kulcsfontosságú csapattagok fizetése.

Mindez persze vélhetően csak az ilyenkor szokásos kötélhúzás és pókerjátszma része, ameddig azonban a Ferrari nem jelenti be, hogy ki lesz Charles Leclerc csapattársa 2021-ben, Hamilton előtt papíron nyitva áll az ajtó, hogy Maranellóba igazoljon. Márpedig a vörösök a 2020-as év közepéig nem kívánnak a versenyzőkérdéssel foglalkozni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK