Társoldalunk:

A Renault szerint csak a Ferrari motorja erősebb az övéknél

2020.01.23. 19:02

A Renault motorfőnöke úgy véli, a tavalyi adatok alapján csak a Ferrari rendelkezik erősebb motorral a mezőnyben. Rémi Taffin szerint a fejlesztések terén nem segít, hogy ügyfelük is van.

Örök kérdés a Forma-1-ben, hogy melyik autó, azon belül melyik erőforrás a legjobb: az előbbire 2014 óta egyszerű a magyarázat, mivel a Mercedes általában magabiztosan nyeri az egyéni és konstruktőri világbajnokságokat, a motorok terén viszont tavaly óta már az a közvélekedés, hogy a Ferrari adja le a legnagyobb teljesítményt.

A mezőnyben érdekelt másik két márkát változó mértékű kritikák érik: a Red Bull ugyan méltatja a Hondát, de mindkét fél tisztában van azzal, hogy további fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy tartósan küzdhessenek a győzelmekért, a Renault pedig a gyári csapatával eddig nem tudott eredményeket felmutatni, és először a Red Bull, majd a McLaren is bejelentette, hogy beszállítót vált.

A Renault szerint nincs nagy különbség az F1-es erőforrások teljesítményei közöttForrás: NurPhoto via Getty Images/Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto/Emmanuele Ciancaglini

Ettől függetlenül a gyártó motorfőnöke, Rémi Taffin kitart amellett, hogy a francia erőforrás az élmezőnybe való: „Szoros csatát látunk a Mercedes és a Ferrari között a motor teljesítménye terén – nyilatkozta a szakember az Auto Motor und Sportnak. – A Mercedes egy kicsit mögöttünk van, a Ferrari egy kicsit előttünk, a Honda egy lépéssel hátrébb.”

Manapság már nem beszélhetünk 50 kilowattos különbségekről  

– szögezte le. – A Ferrari, a Mercedes és közöttünk 5-10 kilowattról van szó, a Honda talán 15-20 kilowattal van mögöttünk” – összegzett Taffin. A francia szakember álláspontját osztotta Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője is, amikor megerősítette, hogy 2021-től ismét a Mercedes erőforrásaira váltanak, és méltatta az autógyártó munkáját is.

A Renault gyári csapatát tavaly legyőzte a McLaren ugyanazzal a motorral, de dobogóra a wokingi istálló is csak szerencsével ért odaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul később azt kezdte magyarázni, hogy anyagi szempontból nem okoz problémát a számukra, hogy a jelenlegi állás szerint jövőre nem lesz ügyfélcsapatuk, Taffin pedig úgy véli, ez a fejlesztéseket sem befolyásolja majd.

„Azért előnyös, ha vannak ügyfelek, mert akkor nagyobb tapasztalatot szerzünk a motor megbízhatóságáról. Négy autóval négyszer nagyobb esélyünk van felfedezni a problémákat, a fejlesztések terén viszont semmit sem nyerünk. Fejlesztünk egy erőforrást, ami passzol a saját autónkba, nem lehetséges egymás mellett két programot futtatni.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK