Vágólapra másolva!
Az Alpha Tauri mellett a Racing Point is a szomszédos Ausztriában tartja idei F1-es autójának bemutatóját. A csapat javulni akar, de figyelmeztettek, hogy ehhez idő kell. 

Újabb F1-es istálló jelentette be idei autóbemutatójának dátumát: a Racing Point 2020. február 17-én leplezi le új modelljét az ausztriai Mondseeben, mindössze néhány nappal azután, hogy a Toro Rossóból lett Alpha Tauri is megteszi ugyanezt nem messze, Salzburg mellett. A helyszínválasztás ezúttal is egy szponzornak, a BWT-nek köszönhető.

A Racing Point jelenlegi formájában a második teljes szezonját kezdi majd az F1-ben, miután formálisan 2017 derekán hozták létre a csődbe ment Force India eszközeivel. Bár jogutódlás nem áll fenn, lényegében az 1991-ben elindított Jordan-csapat örököséről van szó, továbbra is a hamarosan kibővülő silverstone-i gyárban működik.

Ausztriában hull le a lepel az új Racing Pointról Forrás: Motorsport Images

A víztechnológiai berendezésekkel foglalkozó BWT szintén 2017-ben érkezett a csapathoz, az autók azóta viselik a látványos, rózsaszínű külsőt, tavaly óta pedig a Mercedes-erőforrás névadójaként szerepel a Racing Pointnál. Noha az idei autó megjelenéséről nem adtak ízelítőt, a BWT jelenléte révén várhatóan nem lesz arculatváltás.

A csapat 2020-ban is a rutinos Sergio Pérezzel és Lance Stroll-lal áll rajthoz a mezőnyben, azzal a céllal, hogy visszaszerezzék a „B liga” legjobb pozícióját, a konstruktőri világbajnokság 4. helyét.

Ennek érdekében számíthatnak Pérez rutinjára és a tavalyi konszolidáció után van esély arra is, hogy a 2018-as anyagi problémák hatásait maguk mögött hagyva ismét a fejlődés útjára lépjenek, de Otmar Szafnauer csapatfőnök emlékeztetett, hogy a Mercedesnek három, a Red Bullnak öt év kellett, hogy nyerjenek, pedig meglévő csapatokat vásároltak fel és hatalmas költségvetésük van.

Pérez várhatóan az idén is húzza majd a csapatot a középmezőnyben Forrás: Motorsport Images/Simon Galloway

„Nem a miénk a világ összes pénze – mondta az Autosportnak. – Ahhoz van már elég pénzünk, hogy ne hátráltassanak olyan fejlesztések, amelyeket megcsinálhattunk volna, de nem tudtunk legyártani. Amikor az ember fejleszti az autót, de nem tud alkatrészeket készíteni, az kicsinál. Ezt most megtehetjük, plusz leigazolhatjuk azokat, akikre szükségünk van, erre korábban nem volt lehetőség.”

Szafnauer szerint a tulajdonosi konzorciumot vezető Lawrence Stroll ambiciózus, „de meg kell értenie, hogy nem egyik napról a másikra” történik meg az előrelépés.

„Továbbra is van egy költségvetésünk, ami [az F1-ben] talán a legkisebb, de ezelőtt túlélési üzemmódban voltunk. Most már nem ez a helyzet és óriási könnyebbség, hogy tervezhetünk előre, és olyan fejlesztéseket készíthetünk az autóra, amelyekről tudjuk, hogy megvalósíthatók” – mondta a román származású amerikai szakember.