Társoldalunk:

Stroll továbbra is hajt az Aston Martinra, partnere is akadhat

2020.01.15. 17:34

Továbbra is napirenden van az Aston Martin tulajdonosváltása, Lance Stroll és a Volvo tulajdonosa is befektethet a küszködő autógyártóba.

December óta téma, hogy új tulajdonosok jelenhetnek meg az Aston Martinnál, miután a vállalat elismerte, hogy tőkét kíván bevonni. A patinás brit gyártó nem áll jól anyagilag, de a befektetői érdeklődés hírére emelkedni kezdett a részvényárfolyam. A vállalat 60 százalékát jelenleg a kuvaiti Adeem és az Investindustrial birtokolja.

A potenciális befektetők között van a Racing Point társtulajdonosa, Lawrence Stroll is, aki korábban divatmárkákat futtatott fel, egyebek mellett a Pierre Cardin, a Ralph Lauren, a Tommy Hilfiger és az Asprey sikerében is nagy szerepe van. Az Evening Standard úgy tudja, Stroll körülbelül a vagyona 10 százalékát, 200 millió fontot fektetne be az Aston Martinba.

Az idén még biztosan a Red Bull főszponzoraként látható a brit autógyárForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A lap szerint Stroll beülne a vállalat igazgatótanácsába, de nem ő az egyetlen, aki megjelenhet a tulajdonosi körben: a Volvót és a Lotust is birtokló Geely mögött álló Li Shufu is érdeklődhet a vállalat iránt. A Lotus szempontjából előnyös lehetne a fejlesztések összehangolása az Aston Martinnal és közös pont lehet a Daimler is, ami Mercedes-AMG motorokat szállít a brit márka sportautóiba, a kínai üzletember pedig a német konszernben is rendelkezik tulajdonrésszel.  

Az Aston Martin egyelőre csak annyit erősített meg, hogy keresik a tőkebevonás lehetőségét, de a kommunikációt valószínűleg nem segíti, hogy a napokban az FCA-hoz igazolt Simon Sproule, a vállalat korábbi marketing és PR igazgatója, utódját pedig egyelőre nem nevezték ki.

A DBX-re kell a pénzForrás: © 2019 RICHARD THOMPSON /// RVT3.NET/Rvt3

Az továbbra sem világos, hogy Stroll esetleges szerepvállalása milyen F1-es következményekkel járna: az Aston Martin legalább 2020 végéig a Red Bull Racing névadó szponzora, utána viszont elképzelhető, hogy átnevezik a Racing Point istállót, ezzel rangot adva a silverstone-i csapatnak és esetlegesen hatékonyabb reklámfelületet biztosítva a márkának.

Az Aston Martin sikerének fontos tényezője lehet a DBX nevű SUV modell, ami novemberben jelent meg, de további forrásokra lehet szükség a gyártás és az értékesítés felfuttatása érdekében. A szegmensben az Aston Martinnak erős konkurensei vannak, viszont a vásárlók által kedvelt járműkategóriáról van szó.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK