Társoldalunk:

Hülkenberg nem mondott le az F1-ről, a Red Bullnál is kopogtatott

2020.01.14. 16:04

Az idei szezonra ülés nélkül maradt Nico Hülkenberg felajánlotta szolgálatait a Red Bullnak, amikor már sejtette, hogy mennie kell a Renault-tól. Az utóbbi évek egyik legalulértékeltebb Forma-1-es pilótája egyelőre nem tudja mihez kezd, a visszatérésről sem tett le.

Nico Hülkenberg tíz Forma-1-ben töltött év és 177 futam után kiszorult a száguldó cirkuszból, nem lesz ott a 2020-as szezon első versenyének rajtrácsán. A karrierje során eddig a Williamsnél, a Force Indiánál, a Saubernél és a Renault-nál versenyző német pilóta helyére Esteban Ocont szerződtette a francia istálló, neki pedig nem maradt hely máshol. A senki által sem vágyott rekordot tartó pilóta (legtöbb F1-es nagydíjrészvétel dobogós helyezés nélkül) ugyanakkor nem mondott le róla, hogy egy napon visszatérjen a királykategóriába.

A Renault-nál nem maradt neki helyForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A 2010-ben GP2-es bajnokként a Williamsszel debütáló Hülkenberg nem először kényszerül arra, hogy F1-es pilótaként a TV-ből nézze a versenyeket, újoncszezonja után is ülés nélkül maradt, mígnem 2011 januárjában tartalékpilótaként leigazolta a Force India, hogy aztán 2012-ben velük térjen vissza a rajtrácsra. Most azonban más a helyzet, egyelőre egy istálló sem érdeklődik a 32 éves versenyző iránt, aki könnyebben viseli a kényszerű szabadságot, mint előtte gondolta. Jelenleg nem olyan nehéz, mint hittem, talán nem rossz tíz év után tartani egy kis szünetet, különösen egy olyan nehéz év után, mint 2019 volt. Ki tudja, mire lesz ez jó a végén – nyilatkozta a német DPA hírügynökségnek, majd kifejtette, hogy a visszatérésről azért még nem tett le, noha jelenleg nem a saját kezében van a sorsa. – Jelenleg annyi biztos, hogy nem leszek ott a rajtrácson a 2020-as szezon első futamán. Ami a jövőt illeti, még nincs semmi konkrétum, megvárom, hogy milyen lehetőségek adódnak. Ez olyan dolgoktól is függ, amelyeket nem tudok befolyásolni.”

Amennyiben versenyezni akar, minden bizonnyal más sorozat után kell nézzen az idén. Erről elmondta, hogy vannak olyan szériák, amelyek „vonzóak és kihívást jelentenének", a következő hónapokban majd eldönti, érdekli-e ezek közül valamelyik. „Attól függ, hogy milyen hangulatban leszek és mit nem szeretnék csinálni. Aztán meglátjuk."

A Red Bullnak is felajánlotta szolgálatait

Tavaly júniusban a Toro Rossótól előléptetett Pierre Gasly gyengélkedésének tetőfokán olyan pletykák kaptak szárnyra a bokszutcában, hogy a Red Bullnál Hülkenbergre cserélhetik le a 2020-as szezontól a franciát. Ezt akkor a német versenyző és Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója is cáfolta, alaptalan pletykának nevezve az értesüléseket. Gaslyt végül Alex Albon váltotta a nyári szünetben, mostanra pedig kiderült, hogy mégsem véletlenül zörgött a haraszt, Hülkenberg ugyanis megkereste a Red Bullt.

Szívesen lett volna Verstappen csapattársa, a Red Bull azonban másképp gondoltaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

„Az ötlet tőle jött. Akkoriban nem tudtuk, hogy Albonnal miként végződik a dolog, úgyhogy nyitva hagytuk az ajtót” – nyilatkozta Marko a Motorsport-Total.comnak, majd hozzátette, amint beültették a thai-brit pilótát az autójukba, Hülkenberg előtt becsukódott az a bizonyos ajtó. Amint Albont választottuk, világossá vált, hogy Hülkenberg számára nincs hely nálunk. A szerződtetése megtörte volna a sort, mivel eddig csak a saját juniojainkat ültettük az autóba, ami nagy biztonságot ad nekik. Nagy az esélyük arra, hogy bekerüljenek az F1-be. Nem mondom, hogy soha nem fogunk senkit leigazolni kívülről, de annak jelentősen jobbnak kell lennie [a juniorpilótáknál.]"

A Red Bullnál tehát nem tartották elég jónak Hülkenberget ahhoz, hogy a saját nevelésű versenyzők elől vegye el a helyet. Kérdés, hogy bárki más helyét el tudja-e még venni az Forma-1-ben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK