Hiába a sok kritika, csak a felszínen javítják az austini pálya aszfaltját

Forma-1, USA Nagydíj, Kvjat, Toro Rosso
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 03: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 03, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A rengeteg kritika ellenére úgy néz ki, csupán újraaszfaltozzák az austini pálya egy részét, de a probléma gyökerét egyelőre nem szüntetik meg. A munkálatokról már képek is megjelentek.

A novemberi USA Nagydíjon a pálya állapota szolgáltatta az egyik legfőbb beszédtémát. Mind a közvélemény, mind a versenyzők egy része felháborodott azon, hogy az aszfalt tele van bukkanóval. A heves kritikák ellenére Bobby Epstein, a Circuit of the Americas elnöke kijelentette, nem fogják felújítani az egész pályát. Egy Reddit-felhasználó által készített képek tanúsága szerint valóban nincs szó teljes újraaszfaltozásról, és egyelőre a megrongálódott csatornarendszert sem javítják meg.

Az USA Nagydíj helyszíne eddig is számos bírálatot kapott, de ezek eddig nagyrészt a MotoGP mezőnye felől érkeztek. A novemberi F1-es hétvégén azonban a pálya állapota már a száguldó cirkusz tagjainál is kiverte a biztosítékot. Ugyan néhány pilóta élvezte a vezetést, mások viszont odáig mentek, hogy az aszfalt sérülésveszélyes.

Az 1-es kanyar egyike a pálya problémás szakaszainak Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Peter Fox

A pálya vezetése kénytelen volt hallgatni a versenyzőkre, és kijelentették, decemberben és januárban részben újraaszfaltozzák. Rengetegen úgy vélik, hogy elkerülhetetlen a teljes burkolatcsere, de Epstein korábban azt nyilatkozta az Autosportnak, hogy ez nem fog megtörténni, és csak a pálya bizonyos pontjain lesznek javítások. A Racefans értesülései szerint ez körülbelül az aszfaltcsík 40 százalékát jelenti.

Epstein hozzátette, a probléma okát nem csupán a felszínen kell keresni, 2015-ben ugyanis annyi csapadék esett, hogy a víz kimosta az aszfalt alatt futó vezetékek egy részét.

A pálya elnöke tisztában van vele, hogy ez is hozzájárult a jelenlegi állapothoz, de előzetesen nem gondolta, hogy ez ekkora problémát jelenthet.

Card

Egyelőre úgy néz ki, hogy a vezetés tartja a szavát, legalábbis egy Reddit-felhasználó beszámolójának és képeinek tanúsága szerint. Az utolsó rendezvényt december 17-én tartották a pályán, és két nappal később már meg is kezdődtek a munkálatok.

Először csak a régi aszfaltot szedték fel, amivel év végéig el is készültek. A javítás a teljes hátsó egyenest, a bokszutca kijáratát, az 1-es és a 2-es kanyart, a 9-es kanyar bejáratát, valamint a 18-as és a 19-es kanyart érinti, ami szinte teljes mértékben egyezik Epstein korábbi szavaival.

A munkálatok pár napig szüneteltek, majd pedig már az új felület lerakásával folytatódtak. A 18-as és 19-es kanyart már teljesen újraaszfaltozták, de a kötőanyag a hátsó egyenesben és az 1-es kanyarban is látható.

Card

A beszámoló ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a javítás csupán a felszínen zajlik. Ez azt jelenti, hogy a pálya alatt húzódó csatornarendszerhez egyelőre nem nyúlnak hozzá. Ugyan Epstein a korábban említett nyilatkozatában nem tett erre vonatkozó konkrét ígéretet, de így kérdéses, hogy az új aszfalt meddig fog kitartani.