Rossi elárulta, miért nem fogadta el a Ferrari ajánlatát

Forma-1, Valentino Rossi, Ferrari, teszt, Valencia, 2006
Seven-time world motorcycling champion Valentino Rossi takes a curve in a Ferrari 248 during a test session at the Ricardo Tormo race track in Cheste, near Valencia, 31 January 2006. Having already completed two test sessions, his third over 3 days in Cheste will see him testing his abilities against Ferrari's leading drivers Michael Schumacher and new Brazilian recruit Felipe Massa, along with world champions Renault and McLaren Mercedes.AFP PHOTO/ JOSE JORDAN. (Photo by JOSE JORDAN / AFP)
Vágólapra másolva!
A Schumacher-korszak végén a Ferrari készen állt rá, hogy felkészítse a MotoGP-ben versenyző Valentino Rossit a Forma-1-re, a Doktor azonban visszautasította az ajánlatot. Most elmondta, hogy miért tett ilyet.

Nemrég a GPhírek is beszámolt Valentino Rossi és Lewis Hamilton gépcseréjéről, amely során a hétszeres MotoGP-világbajnok és a hatszoros Forma-1-es világbajnok kipróbálhatta egymás munkaeszközét. A cserével Rossi elmondhatja magáról, hogy a száguldó cirkusz utóbbi 20 évét meghatározó három istállóból kettőnek vezethette valamelyik vb-címet nyert autóját, 2004 és 2010 között ugyanis számos alkalommal tesztelt a Ferrarinál. A Gazzetta dello Sportnak a Doktor felfedte, hogy több mint 10 évvel ezelőtt miért nem nyergelt át a Forma-1-re, valamint a mostani tesztjének hátteréről is beszélt.

A 2017-es világbajnok Mercedesben Forrás: Getty Images for Monster Energy/2019 Getty Images/Mirco Lazzari Gp

Nem ritka, hogy más versenysorozatok élmenői különböző PR-események keretén belül Forma-1-es autót vezethetnek, a MotoGP-ből is többen ruccantak már át a királykategóriába egy-egy ilyen eseményre, a tavaly visszavonult Jorge Lorenzo Rossihoz hasonlóan egy Mercedest is kipróbálhatott.

Hamilton és Rossi valenciai cseréje azonban eltért a megszokottól, a Doktor ugyanis nem elégedett meg egy rövid menetpróbával, hanem rendes tesztet akart, mint annak idején a Ferrarival.

„Amikor felvetődött az ötlet, azt mondtam magamban, »ez gyönyörű, milyen klassz«. Az ilyen alkalmakkor azonban az ember mindig balesetet kockáztat, ezért megtesz 20 kört, majd jön négy órányi fotózás, vagy valami hasonló.

– nyilatkozta az olasz sportnapilapnak.

Amikor a 2000-es évek közepén a Forma-1-re váltással kacérkodott, több privát teszt után Rossi 2006 elején részt vett a valenciai kollektív teszten egy visszafojtott V10-es Ferrarival, amikor az utolsó napon 1 másodperccel maradt el Felipe Massa, 7 tizeddel Michael Schumacher idejétől.

Noha azok az autók sem voltak lassúnak nevezhetők, az olasz legenda szerint a mostaniakat élvezetesebb vezetni.

„Szerintem a mai autók jobbak, mint a 2006 körüliek, valamint amiatt is jobban szórakoztam, mert fizikálisan kevesebb problémám volt a nyakammal. A Mercedesnek lenyűgöző a motorja, a turbó valami őrület. És az emberfeletti tapadás azokkal a nagy gumikkal..."

Rossi a 2006-os valenciai kollektív teszten a Ferrarival Forrás: AFP/Jose Jordan

Azt már sosem tudjuk meg, hogy ha 2006-ban Rossi a váltás mellett dönt, még ma is versenyezne-e a Forma-1-ben, mivel akkor maradt a MotoGP-ben. A 2008-ban és 2009-ben hatodik és hetedik vb-címét megnyerő motoros elárulta:

a Ferrarinál komolyan készen álltak rá, hogy felkészítsék a kihívásra, ő azonban nem fogadta el az ajánlatot, mert akkor nem tudott volna sehol sem versenyezni.

„2006-ban nagyon közel voltam hozzá, hogy átváltsak a Forma-1-re. Számos teszten részt vettem a Ferrarival, utána pedig leültünk a csapatvezetéssel, akik egy nagyon átfogó tervet dolgoztak ki azért, hogy felkészítsenek a Forma-1-es karrierre.

Rossi jelenleg a Yamaha gyári csapatánál versenyez a MotoGP-ben, az utóbbi időben inkább kevesebb, mint több sikerrel. Februárban tölti be a 41-et, egyelőre azonban nem foglalkoztatja aktívan a visszavonulás gondolata.