Carey: A következő évek szabályváltozásaival megoldható a 25 futam

Forma-1, Osztrák Nagydíj, rajt, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (L) and Valtteri Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas race during the Austrian Formula One Grand Prix in Spielberg on June 30, 2019. (Photo by ERWIN SCHERIAU / APA / AFP) / Austria OUT
Vágólapra másolva!
Chase Carey, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója úgy véli, a kevesebb tesztelés és a rövidebb versenyhétvégék lehetővé teszik a 25 futamos szezont. Az amerikai üzletember szeretné, ha a száguldó cirkusz visszatérne Afrikába.

Amióta a Forma-1 a Liberty Media tulajdonába került, a társaság nem titkolt célja, hogy a jövőben 25 versenyt rendezzen egy idényben, elsősorban amerikai és ázsiai futamokkal kiegészítve a jelenlegi versenynaptárt. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója kijelentette: a 2020-ban és 2021-ben életbe lépő változtatások elősegítik ezt a törekvést. Jean Todt, az FIA elnöke azonban óvatosságra int.

A 2010-es évek előtt 19 verseny volt a legtöbb, amit valaha F1-es idényben rendeztek, ráadásul ez is mindössze egyszer, 2005-ben fordult elő. Az új évtizedben viszont ez a szám szépen lassan növekedett: 2012-ben már 20, 2016-ban pedig 21 futamot láthattunk. A Holland és a Vietnámi Nagydíj érkezésével (valamint a Német Nagydíj távozásával) jövőre ismét meg fog dőlni a csúcs, és a mezőny 22 pályán mérheti össze tudását.

A Forma-1 első embere szerint megteremtették a bővítés feltételeit Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A következő szezon előtt a csapatok a korábbi nyolc helyett mindössze hat napon keresztül tesztelhetnek, 2021-től pedig már a hétvégék is rövidebbek lesznek, ugyanis a szokásos csütörtöki sajtótájékoztató átkerül péntekre. Carey mindezt úgy értékeli, hogy megnyíltak a kapuk a további futamok előtt.

„Lehetővé tettük, hogy elmenjünk 25-ig – idézi a Racefans az Abu-Dzabiban tett kijelentését. – A csapatokkal egyetértünk abban, hogy nem a szám a lényeg, hanem az, hogy ez mennyi plusz időt, illetve energiát jelent.

Carey hozzátette, a tesztnapok csökkentése szintén azt üzeni, hogy igyekeznek kompenzálni a több futammal járó plusz leterheltséget. Az amerikai üzletember úgy véli, a jövőben meg fogják találni a módját, hogyan lehet észszerűen globalizálni a sportágat.

Jövőre két nappal kevesebbet tesztelhetnek a csapatok az idény előtt, mint 2019-ben Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

A Liberty elsősorban Amerikában és Ázsiában akar terjeszkedni, Carey ennek most is hangot adott. Az amerikai üzletember Afrika visszatérését is üdvözölné, hiszen ez a sportág szélesebb körben való elérhetőségét is szimbolizálná. „Rendkívül fontos lenne, hogy az Egyesült Államokban legyen egy második verseny, és Ázsiában is szeretnénk növelni a jelenlétünket.

Könnyen elképzelhető, hogy az újabb amerikai futam pár éven belül megvalósul, hiszen Miamival jelenleg is zajlanak a tárgyalások. Ami Afrikát illeti, korábban Marokkóban és Dél-Afrikában rendeztek versenyt, a Liberty a két helyszín egyikét szeretné visszahozni az F1-be.

Ahhoz, ogy megvalósuljon a 25 futamos szezon, mind a teszteken, mind a hétvégéken jelntősen csökkenteni kell a csapattagok leterheltségét Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Jean Todt szintén megszólalt a versenynaptár bővítéséven kapcsolatban. Az FIA elnöke sokkal óvatosabban fogalmazott az F1 vezérénél, és úgy véli, sok idő lesz, mire elérik a kitűzött célt.

Rengeteg a spekuláció, de jelenleg a meglévő 22 futamra kell koncentrálnunk” – tette hozzá.