A 2014-es szezon óta a 2021-es lesz a legnagyobb horderejű technikai szabályváltozás a Forma-1-ben, még nagyobb is, mint az öt évvel ezelőtti volt,
a sportszabályzat és a pénzügyi feltételek változásával együtt pedig a száguldó cirkusz történetének legnagyobb reformjáról beszélhetünk. Így gondolja ezt James Allison, a Mercedes technikai igazgatója is, aki örül mindennek.
„A Forma-1-ben eltöltött 29 évem során egyértelműen ez a legnagyobb reform, a komoly változások pedig komoly kihívást jelentenek – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. – Mérnökként így kell látnunk a dolgokat, inkább lehetőségnek, mint kockázatnak. A szabályokat speciális okból alkották olyanra, amilyenek. Csapatként nekünk az a dolgunk, hogy azoknak megfelelően a lehető leggyorsabb versenyautót építsük. Úgy tekintünk a 2021-es szabályokra, mint egy korai karácsonyi ajándékra."
Noha közel sem történt akkora változás a tavalyiról az idei évre, mint fog 2020-ról 2021-re, az aerodinamikai szabályokat azért így is jelentősen átírták. Alkalmazkodni a Mercedesnek sikerült a legjobban a szélesebb első és hátsó szárnyhoz, mivel lehetőségként tekintett az idei szezonra is ahhoz, hogy növelje fogyni látszó előnyét.
A megközelítésünk az volt, hogy a változás lehetőséget jelent. A stabilitás segít a mezőny összesűrűsödésében. A 2018-as szezon elég szoros volt, ezért úgy éreztük, hogy nem szabad fénünk a változástól, inkább örülnünk kell neki.