Társoldalunk:

Ferrari: Helyes volt hagyni, hogy Vettel nyerjen Szingapúrban

2019.12.28. 10:05

Mattia Binotto továbbra is jó döntésnek tartja, hogy a Szingapúri Nagydíjon nem alkalmaztak csapatutasítást, miután váratlanul Sebastian Vettel került az élre és meg is nyerte a versenyt Charles Leclerc kárára. A csapatfőnök szerint ez fontos üzenet volt Vettel felé.

Kulcsfontosságú döntésnek tartja Mattia Binotto, hogy a Ferrari nem alkalmazott csapatutasítást a Szingapúri Nagydíjon, amit egy korai bokszkiállásnak köszönhetően Sebastian Vettel nyert meg. Az előző két versenyen Spában és Monzában csapattársa, Charles Leclerc győzött és a városállam nagydíját is vezette a pole pozícióból indulva, de Vettel a maga javára fordította a taktikát. 

Binotto szerint mindez azért történt, hogy Vettel megelőzhesse az akkor még 2. helyezett Lewis Hamiltont, de a húzás olyannyira bejött, hogy a kerékcserék végén a német pilóta az élen találta magát. A rádióforgalomból érződött, hogy Leclerc azt várná, a csapat engedje vissza őt az élre, de ez nem történt meg, így a négyszeres világbajnok véget vetett a bő egy éve tartó győzelmi aszályának.  

Vettel több mint egy év után nyert futamot SzingapúrbanForrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Az idény során nem először alakult ki érdekellentét a két versenyző között. Binotto korábban elismerte, az év elején nem mindig kezelték jól a helyzetet, de ebben a konkrét esetben megvédte a csapat által hozott döntést. Az 50 éves szakember szerint Vettel számára rendkívül fontos volt ez a diadal és megerősítette a német pilóta bizalmát a csapat felé. 

Úgy gondolom, jó döntés volt, hogy hagytuk nyerni és jó volt az időzítés is

– nyilatkozta az Autosportnak. – A szingapúri verseny kulcsfontosságú volt számára, nemcsak a győzelem, hanem a csapat irányába táplált bizalma miatt is. Innentől kezdve tudta, hogy szükség esetén számíthat ránk.”

Vettel a Ferrari idei harmadik futamgyőzelmét szerezte Szingapúrban, meglepő módon egy lassú pályánForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Az ünneplés alatt látszott, hogy Vettelnek mennyit jelentett a diadal a balul sikerült első félszezon után. Tavasszal és nyáron ugyanis az esetek többségében az autó meg sem közelítette a Mercedes tempóját, a nyári szünet előtt pedig már úgy nézett ki, hogy a Red Bull is előttük van. Ráadásul Vettel hibáival tovább súlyosbította a helyzetet. Binotto elmondta, a német versenyző folyamatosan kereste a kiutat.

Nem érezte jól magát a kocsiban, főleg a fékezésnél tapasztalt instabilitás jelentett problémát

– magyarázta. – Leclerc személyében pedig gyors csapattársat kapott, ami szintén okozott neki némi fejfájást. A fejlődés érdekében mindig elemezte az adatokat, folyamatosan vizsgálta, hogy melyik szektorban lassabb vagy gyorsabb. E téren nem volt érzelgős.”

Az autó javulásával Vettel időmérős teljesítménye is jobb lettForrás: AFP/Mohd Rasfan

A szezon második felére az autó jelentősen feljavult, főleg a kanyarsebességet tekintve. Az első 12 időmérőn Vettel átlagos helyezése (nem számítva a technikai hibával végződő spielbergi és hockenheimi kvalifikációkat) 3,7 volt. ősszel ez a szám 2,56-ra csökkent. A képet árnyalja, hogy az átlagos pontszám tekintetében 13–9,33 az állás, de Binotto így is elégedett pilótája őszi teljesítményével.

„Amikor megbízott az autóban, mindig gyors volt – szögezte le. – A versenytempója szinte megegyezett Charles-éval, aki az időmérőkön jobban szerepelt. Összességében azt gondolom, hogy dicséretet érdemel azért, ahogyan reagált a nehézségekkel teli első félszezonra."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK