Vágólapra másolva!
Karácsonykor sem állt le az élet a Williams háza táján: a csapat eladta a részesedése nagy részét a Williams Advanced Engineering nevű leányvállalatában, ami F1-es technológiai fejlesztéseket hasznosít más iparágakban.

Miközben a Mercedes bejelentette, hogy március óta mérnökirodát működtet, hogy az F1-ben megszerzett tudást más iparágakban is hasznosítsák, a Williams karácsonykor nyilvánosságra hozta, hogy eladta a hasonló tevékenységet folytató Williams Advanced Engineeringben (WAE) lévő részesedésük nagy részét.

A tranzakció részleteit nem közölték, így a vételár és a Williams Grand Prix Holdingsnál (WGPH) megmaradó részesedés aránya nem ismert, de a vállalat közleménye szerint „jelentős” maradt a tulajdonrészük, de a többségi tulajdonos az EMK Capital LLP nevű kockázati tőkebefektető lett.

Új tulajdonoshoz kerül a Williams Advanced Engineering Forrás: LAT Photographic/Al Staley

A WAE-t 2011-ben hozták létre, napjainkban már 300 főt foglalkoztatnak és 40 folyamatban lévő projektjük van különböző iparágakban, köztük az autó-, és repülőgépiparban, a motorsportok terén, a tenger- és űrhajózás terepén, valamint a harcászatban és az egészségügyben. Természetesen az autóipari láb a legerősebb,

dolgoztak már az Aston Martinnak, a Jaguarnak, a Lotusnak és a Nissannak is.

„A WAE-t startupból több iparágban jelen lévő vállalattá fejlesztettük, ami különböző szektorokban is jelen van. Eljött a megfelelő pillanat, hogy eladjuk a többségét és ezzel magasabb szintre lépjenek a technológiai fejlesztések. Az EMK Capital bizonyította, hogy sikerre viheti a WAE-t azáltal, hogy kihasználják a felbukkanó lehetőségeket” – nyilatkozta Mike O’Driscoll, a WGPH vezérigazgatója.

F1-es babahordozó Forrás: LAT Photographic/Malcolm Griffiths

A WAE egyebek mellett a Formula E első generációs autója számára akkumulátorokat szállított, utcai használatra elektromos autó platformot tervezett, részt vett egy áruházlánc hűtőinek optimalizálásában, parasportolóknak készített kerékpárt, babahordozót gyártott, és közreműködött a Jaguar C-X75 sportautó kifejlesztésében.

„A szakértelmünk és a technológiánk az e-mobilitás, a könnyűszerkezetek, az aerodinamika és a precíziós gyártás terén egyre relevánsabb lesz és az érdeklődés is egyre nagyobb lesz ezek iránt globális szinten. Az új tulajdonosi struktúra lehetővé teszi a WAE számára, hogy kihasználjuk a lehetőségeket és új területeken fektethessünk be” – mondta Craig Wilson, a WAE ügyvezetője.

Edmund Lazarus, az EMK ügyvezető partnere hozzátette, „kivételes mérnöki vállalatnak” tartja a WAE-t és örömmel kezdenek együttműködni a WGPH-val. Úgy vélte, új cégük „nagyon rövid idő alatt nagyon sokra vitte.”