Társoldalunk:

A Ferrarinak eleinte nagyon kínos volt Vettel és Leclerc menedzselése

2019.12.26. 13:34

Nagyon nehéz volt kezelni a Ferrari versenyzői közötti érdekellentétet a 2019-es szezon elején, azonban az idény végére már hozzászoktak ezekhez a helyzetekhez. A Ferrari csapatfőnöke szerint adott esetben muszáj beleszólniuk a pilóták versenyébe, hogy maximalizálni tudják a megszerzett pontokat.

Az elmúlt szezon folyamán a Ferrarinál rendszeres problémát jelentett, hogy miként kezeljék Sebastian Vettel és Charles Leclerc házon belüli csatározását. A csapat sokszor utasította valamelyik pilótát, hogy segítse a másikat, de valamikor épp az adta a témát, hogy nem szóltak bele a versenybe, miközben talán bele kellett volna. Mattia Binotto csapatfőnök elismerte, hogy a kezdeti időszakban nehéz volt kezelni a szituációt, és a csapatmegbeszélések borzasztóan kínosak voltak. 

Az idény kezdetén Binottóék nehezen kezelték a versenyzők közti érdekellentéteketForrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Az év elején Binotto azt nyilatkozta, hogy a bajnoki címet Sebastian Vettellel nyerhetik meg, mivel ő sokkal tapasztaltabb, mint a Ferrarinál debütáló, másodéves Charles Leclerc. A svájci szakember akkor úgy fogalmazott, hogy az „50-50%-os" szituációkban a négyszeres világbajnokot részesítik előnyben.

Ennek megfelelően a monacói versenyzőt Ausztráliában és Bahreinben is arra kérték, hogy maradjon csapattársa mögött (utóbbi futamon ezt figyelmen kívül hagyta), a Kínai Nagydíjon pedig el kellett engednie Vettelt. Ezután Barcelonában előbb a német pilóta állt félre a sokkal jobb gumin lévő Leclerc elől, majd később ez fordítva is megtörtént.

Binotto elismerte, hogy az idény elején nehezen tudták kezelni az ehhez hasonló helyzeteket, de idővel ez egyre jobban ment. Ugyan még azután is megesett, hogy a versenyen rossz stratégiát választottak, de a Ferrari csapatfőnöke szerint ez benne van.

„Higgyenek nekem, a szezon legelején nagyon kínosak voltak a csapatmegbeszélések – árulta el egy médiaeseményen. – Utána viszont hozzászoktunk, és év végére már sokkal jobban kezeltük ezeket a szituációkat. Persze még mindig előfordul, hogy a futamokon követünk el hibákat, de ez része a versenyzésnek.”

Az Orosz Nagydíjon Vettel nem volt hajlandó elengedni Leclerc-t, a csapatutasítások terén ez az eset okozta a legnagyobb fejtörést a FerrarinakForrás: AFP/Dimitar Dilkoff

A nyári szünet után a Ferrari a korábbiakhoz képest sokkal jobban szerepelt, ami ismét feszültséget szült csapaton belül. A monzai időmérő harmadik szakaszában Leclerc felrúgta az előre megbeszélteket, és nem állt be időben Vettel elé, hogy szélárnyékot adjon neki a gyorskkörre, a Szingapúri Nagydíjon Leclerc áldozatául esett a Ferrari kettős győzelmet előtérbe helyező taktikájának, míg a szocsi rajtnál a német pilóta a Leclerc-től kapott szélárnyéknak köszönhetően került az élre, majd a pozíciót nem volt hajlandó visszaadni.

Az ilyen esetek miatt sokszor kritizálták a Ferrari vezetését, azonban Binotto leszögezte, ez a legjobb módja, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzék meg. Az 50 éves szakember hozzátette, a pilóták is így tudják kihozni magukból a maximumot.

Gyakran hangoztatják, hogy az elején hagynunk kellene őket versenyezni, mi azonban még mindig biztosak vagyunk benne, hogy a csapat így tudja maximalizálni az összegyűjtött pontokat. Abban is hiszünk, hogy ez a módszer a pilóták szempontjából is optimális, akik így a lehető legjobb eredményt érik el.”

Vettel és Leclerc párharca Brazíliában csúcsosodott kiForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Brazil Nagydíjra már eldőlt, hogy a Ferrari a konstruktőri világbajnokság 2. helyén zárja az idényt, így Vettel és Leclerc megküzdhetett a pályán. A pontversenyben még mindketten eséllyel pályáztak a dobogóra, így a 4. helyet egyikük sem akarta odaadni a másiknak. Ennek összeérés, majd pedig dupla kiesés lett a vége, de Binotto ebben is látja a pozitívumot: a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, az ütközés lehetővé tette, hogy lefektessék a 2020-ra vonatkozó alapszabályokat. A svájci szakember szerint a hibák hasznosak voltak az istálló jövő évi szereplésének szempontjából. „Azt hiszem, a következő szezonban erősebbek leszünk – vélekedett. – Manapság már minden lehetséges szituációt és stratégiát átbeszélünk a versenyek előtt. Erre azért van szükség, mert a pilótáknak elsődlegesen nem az a céljuk, hogy megverjék a csapattársukat, hanem mindenkinél hamarabb akarják átszelni a célvonalat.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK