A Red Bull elégedett a Hondával, ami egyre nehezebben fejlődik

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, szombat, Verstappen, Red Bull
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 30: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 30, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Már az első versenytől kezdve jól zajlott a Red Bull-Honda együttműködés, és Christian Horner arra számít, hogy jövőre felzárkóznak a Mercedeshez. A motorgyártó viszont egyre nehezebben talál fejlesztési lehetőségeket.

Az idei szezon egyik meglepetése a Red Bull-Honda versenyképessége volt. A csapat Max Verstappen révén három győzelmet, kilenc dobogós helyet és három időmérő edzés-elsőséget (ebből két pole pozíciót) szerzett, és az egyéni, valamint a konstruktőri világbajnokságban is a 3. helyet érte el, pedig a nyári szünetben még egy versenyzőcserére is szükség volt.

„Szerintem ez volt Max eddigi legjobb éve a Forma-1-ben – méltatta pilótáját Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – A csapatnak ez átmeneti év volt, mindig is annak szántuk. Az elmúlt 13 év során először váltottunk motorszállítót és a Hondával való együttműködés borzasztóan jól működött, már az első versenyen, Melbourne-ben elért dobogó óta.”

Jövőre a Mercedest is támadná a Red Bull Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Horner úgy vélte, a szabályok változatlansága miatt a jövőre a Red Bull lehet a Mercedes kihívója, bár elismerte, hogy a világbajnoki címvédő továbbra is mércét állít. „Mégis, úgy érezzük, hogy mindenképpen közeledünk” – jelentette ki. Horner szerint csapata az idén jól dolgozott a fejlesztések terén és méltatta a Honda munkáját is.

A motorgyártók között konszenzus alakult ki, hogy a Ferrarié a legjobb erőforrás, szeptemberi becslések szerint a Honda és a Renault lemaradása 10-15 lóerő lehet a Mercedeshez képest, de a motorok teljesítménye ma már hasonló szintű. Ezt lényegében megerősítette a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu is.

Horner és Tanabe az Osztrák Nagydíjon Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Már zajlanak a jövő évi fejlesztések, a céljaink elérése érdekében egyre inkább igyekeznünk kell – árulta el a japán szakember a Racer.com-nak. – Szerintem nehezebb dolgunk van, mint a korábbi években. Minden részterületen precíznek kell lennünk, beleértve a hardvert, a szoftvert, valamint a pályán folyó munkát is.”

„Továbbra is igyekeznünk kell. Az erőforrás a belső égésű motorból, az MGU-H-ból és K-ból, valamint az összes egyéb rendszerből áll. Fontosak az egyéb eszközök, például a szoftverek is, úgyhogy elég sok dologgal foglalkoznunk kell. Egyre nehezebb nagy előrelépéseket tenni” – tette hozzá Tanabe.