Ferrari: Az ellenfelek zavart akarnak kelteni a motorvádakkal

Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 01: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during practice for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 01, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto csapatfőnöknek nincsenek kifogásai az FIA által kiadott, motorokat érintő F1-es direktívákkal kapcsolatban. Elismerte, hogy az erőforrás terén előnyben vannak, de ennek mértékét nem tartja kiugrónak.

A vártnál gyengébb eredmények mellett a Ferrari az idén az erőforrásával vonta magára a figyelmet a Forma-1-ben, különösen ősztől, amikor Charles Leclerc zsinórban szállította a pole pozíciókat, és Sebastian Vettel szingapúri győzelmével együtt a Scuderia pilótái egymás után háromszor állhattak fel a dobogó tetejére.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég arra utalt, hogy ekkor még nem látták biztosnak a világbajnoki cím megnyerését, de a Ferrari utána „elvesztette a fonalat”. Ez egybeesik azzal, hogy az ellenfelek kukacoskodása nyomán az FIA több technikai direktívát kiadott és szabályt is módosított 2020-ra, a közvélekedés szerint azért, hogy elejét vegyék a Ferrari trükközésének a motorok terén.

A Ferrari az USA Nagydíjon torpant meg Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Az olasz autók elsősorban a szombati időmérőkön villogtak, az USA Nagydíjtól azonban ismét visszaesett a versenyképességük. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke kitart amellett, hogy ez nem a motorok, hanem a beállítások terén alkalmazott új megközelítésük miatt történt, és az Auto Motor und Sportnak beszélt a motorok erőviszonyairól is.

– felelte Binotto, amikor a szaklap riportere azt mondta, az ellenfelek 50 lóerőre becsülik a Ferrari motorelőnyét. – Manapság egyre hasonlóbbak a motorok, ilyenkor már 20 lóerő is nagy előny, ami segít az időmérőn és a versenyeken. Büszke vagyok erre, mert még emlékszem, hogy a hibridkorszak elején, 2014-ben hatalmas volt a hátrányunk a Mercedeshez képest.”

Binotto tagadja a vádakat Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A svájci motorspecialista az akkori lemaradást több, mint 80 lóerőre becsülte, a jelenlegi szóbeszédet pedig zavarkeltési kísérletnek tartja az ellenfelek részéről. „Arra használják a körülményeket, hogy nyomás alá helyezzenek minket. A nyomás zavart kelt. A Forma-1-es játszmázás része, hogy az ellenfél elbizonytalanodjon. Minden hasznos, ami a másiknak árt.”

Binotto elismerte, hogy a Ferrari versenyképessége pont a technikai állásfoglalások idején esett vissza, de leszögezte, nincs kifogása az FIA lépéseivel kapcsolatban.

„Ez így van, de rossz következtetéseket vontak le – utalt az ellenfelek gyanújára. – A motorok üzemeltetésével kapcsolatban semmit sem változtattunk. Nagyobb leszorítóerő generálása érdekében megnövekedett a légellenállásunk is, ezért vagyunk már egy kicsit gyorsabbak a kanyarokban, de lassabbak az egyenesekben.”