Egyhangúlag leszavazták az F1-es csapatok a 2020-as gumikat

Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, USA Nagydíj, jelöletlen gumi
07 RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing C38, action during the 2019 Formula One World Championship, United States of America Grand Prix from november 1 to 3 in Austin, Texas, USA - Photo Francois Flamand / DPPI
Vágólapra másolva!
Ritkán látható egységbe kovácsolta a csapatokat a Pirelli a 2020-ra szánt abroncsaikkal: az istállók az abu-dzabi teszt után ellenszavazat nélkül úgy döntöttek, hogy maradjanak inkább a 2019-es gumik.

Jövőre is a 2019-es specifikációjú abroncsokat használják majd a Forma-1-ben, miután a csapatok teljes egyetértésben leszavazták a Pirelli új fejlesztésű gumijait. A gyártó több alkalommal is tesztelte már az új változatokat, a pilóták először az USA Nagydíj pénteki szabadedzésein próbálhatták ki az újdonságokat, majd a szezonzáró után is két napig teszteltek Abu-Dzabiban.

Austinban a Pirelli még azt az álláspontot képviselte, hogy a szokatlan hideg nem reprezentatív a gumik szempontjából, noha a hőmérsékletek hasonlóan alakultak, mint ahogy az február végén, Barcelonában is várható. Ebből a szempontból a közel-keleti tesztnapok kedvezőbbnek ígérkeztek, de a múlt keddi és szerdai eredmények sem győzték meg a csapatokat.

Austinban még jelölés nélküli 2020-as keverékeket használtak a pilóták Forrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

A szabályok szerint az év jelenlegi szakaszában már legalább 70%-os (vagyis 10-ből 7 csapat) egyetértés kell a gumi specifikációjának megváltoztatásához. Általában lehetetlen küldetés, hogy az istállók között kialakuljon egy legalább ekkora tábor, ezúttal viszont mindannyian egyetértettek abban, hogy maradjanak a 2019-es gumik. Ezt az FIA is tudomásul vette.

„Az új, 2020-as specifikációjú gumik tesztelése és kiértékelése után a technikai szabályzat 12.6.1-es pontja szerint szavazás zajlott a 2020-as szezonra vonatkozó gumik specifikációjáról – áll az FIA közleményében. – A voksolás egyértelmű eredménnyel zárult, a Forma-1-es csapatok arra szavaztak, hogy a 2020-as szezon során is megtartsuk a 2019-es specifikációjú gumikat.”

A Renault és a Mercedes (képünkön) már tesztelte a 2021-es gumik prototípusát is, a munkát a Ferrari folytatja jövő februárban

Az FIA köszönetet mondott a Pirelli és a csapatok munkájáért, a közlemény szerint „felbecsülhetetlen értékű” tanulságokat sikerült levonni a jövő abroncsainak fejlesztése érdekében. A döntés azt jelenti, hogy a csapatok az ideivel lényegében teljesen megegyező technikai szabályok szerint építhetik az autókat a 2020-as szezonra is, mielőtt 2021-ben átfogó reformok lépnek életbe.

A forradalmi szezonra is megkezdődött már a felkészülés, a gumigyártó már két csapattal, a Renault-val és a Mercedesszel is tesztelte az új előírásoknak megfelelő, 18 colos keréktárcsákra szerelt, keskeny oldalfalú gumikat. A szezonzáró utáni privát teszten George Russell vezette az autót, ami a szezonzárón még Valtteri Bottast szolgálta, utána alakították át az új felnik fogadására.