Társoldalunk:

Renault: A motorunk egy szinten van a Ferrariéval

2019.12.09. 14:13

Merész kijelentést tett Cyril Abiteboul, a Renault F1-es istállójának csapatfőnöke, aki szerint a motorjuk versenyben a Ferrari erőforrásával áll egy szinten, miközben a Mercedes csak a negyedik ebben az összevetésben.

A hibrid éra 2014-es eljövetele óta a Forma-1-ben ismét főszerepet kaptak az erőforrások, a korábban befagyasztott motorfejlesztést felváltotta az ádáz versenyfutás. Az első néhány évet a Mercedes uralta, az utóbbi két-három évben azonban a Ferrari előbb utolérte, majd meg is előzte az Ezüstnyilakat motorerőben. Cyril Abiteboul, a Renaul csapatfőnöke érdekes kijelentést tett, szerinte mostanra nem csak a vörösök, hanem gyakorlatilag mindenki a világbajnokok előtt jár, legalábbis ami a versenyeket illeti.

A Renault valóban utolérte már a Ferrarit versenyen?Forrás: NurPhoto via Getty Images/Emmanuele Ciancaglini

A pontos teljesítményadatok természetesen a csapatok féltve őrzött titkai, a riválisok erőforrásának teljesítményét azonban GPS-adatok alapján hozzávetőlegesen meg tudják saccolni. Ezekre a mérésekre támaszkodva Cyril Abiteboul azt állítja, hogy

a hibrid éra elején csak küszködő, a Honda érkezéséig a mezőny toronymagasan legrosszabb gyártójának számító Renault mostanra a Mercedest is megelőzte, versenyben pedig vetekszik az etalonnak számító Ferrarival.

„A méréseink alapján versenykörülmények között a Ferrarinak és nekünk van a legerősebb motorunk, utána jön a Honda és a Mercedes” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. A különbség a Honda, a Renault és köztünk minimális, jelenleg csak a Ferrari emelkedik ki."

Andy Cowell, a Mercedes motorfejlesztési igazgatója ugyanakkor rávilágított, hogy a GPS-es mérések félrevezetőek is tudnak lenni, pontos képet nem lehet kapni általuk. „A motorerőt nagyon nehéz külön mérni. Versenyen egy rivális autó szélárnyékából profitálhatunk, nyitva lehet a DRS, a pilóta éppen teljes erővel támadhat, vagy akár gumit spórolhat" – sorolt fel párat a zavaró tényezők közül, amelyek miatt nehezebben lehet megmondani, hogy versenyüzemmódban kinek milyen erős a motorja, mint azt, hogy egy időmérős körön ki, milyen teljesítményre képes.

Nehéz megmondani, hogy versenykörülmények között kinek a legerősebb a motorjaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Jelenleg a riválisok is csak találgatják, hogy a Ferrari miért emelkedik ki, legalábbis ami az időmérős teljesítmény illeti, egy biztos: a vörösök motorja jelenleg a legjobb egyetlen körön. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azonban előbb-utóbb a hibrid erőforrásokkal is eljuthatnak oda, ahová a V8-as korszakban, és nem lesz nagy különbség az egyes gyártók között. „Szerintem hosszú távon azt fogjuk látni, hogy stabilizálódnak az erőviszonyok. A motorteljesítmény terén voltak kimagasló dolgok, a Ferrari produkált pár nagyon jó futamot, a Renault előrelépett, de hosszú évek ciklusait vizsgálva ezek az előnyök egyre kisebbek lesznek – nyilatkozta Wolff. – Mint sok iparágban, az elhanyagolható nyereség hajlamos csökkeni, nincs kétségem afelől, hogy itt is ez fog történni."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK