A McLaren és a Renault folytatja az átszervezéseket 2020 előtt

Forma-1, Ricciardo, Sainz, Renault, McLaren, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Renault Sport Formula One Team RS19 and Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL34 Renault battle for position during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A McLaren ügyvezetője méltatta a Honda idei eredményeit, miután a japán gyártó a Red Bull beszállítójaként elkezdett futamokat nyerni, holott ez a McLaren partnereként évekig nem sikerült.

A középmezőny legjobbjaként, a konstruktőri világbajnokság 4. helyén zárta a szezont a McLaren, ami elsőre szép eredmény az elmúlt évek során a mezőny végére csúszó, de egykor sikert sikerre halmozó istállótól. Zak Brown irányítása alatt új pilótapáros érkezett az összetett 6. pozícióját és egy dobogós helyet elérő Carlos Sainz, valamint az ígéretes tehetség, Lando Norris személyében, új csapatfőnököt és technikai igazgatót is kineveztek, valamint összeszoktak a Renault-val, amit közben le is cseréltek.

A Renault motorral hajtott McLaren és a közelmúltban még lesajnált Honda erőforrást használó Red Bull külön ligát képviselt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A bökkenő csupán az, hogy a McLarentől kiebrudalt Honda már az együttműködés első évében három futamgyőzelmet és számos dobogós helyet szerzett a Red Bull beszállítójaként, és az új társulás még úgy is 417 pontot szerzett a 145 egységet gyűjtő wokingiak előtt, hogy Pierre Gasly és nyáron a helyére érkező, később az év újoncának választott Alexander Albon sem váltotta meg a világot.

Az eredmények láttán a Red Bull két csapata megerősítette, hogy a gyártó 2021 végéig a sportágban marad, bár az anyagiak bizonytalansága miatt a japánok egyelőre nem kötelezték el magukat hosszabb távra. Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője méltatta egykori partnerüket és rámutatott, hogy jól döntött a Red Bull, amikor először a Toro Rossóhoz irányították a Hondát.

A McLaren bedarálta a gyári Renault-t Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Először is gratulálok a Hondának, nagyszerű, hogy a sportágban maradnak, szerintem ez jót tesz a sportnak. El kell ismerni, hogy Helmut Marko jó stratégiai döntést hozott, amikor a Hondát először a B csapatukhoz küldték, és amikor az bevált, akkor rakták be az A csapathoz. Van két jó katonája Christian [Horner] és Franz [Tost] személyében, akik futtatják a csapatokat és futamokat nyernek.”

Miközben a McLarennek a Hondával való szakítás okozott kellemetlen pillanatokat, a Renault pont az ügyfélcsapatuk, a McLaren miatt pironkodhat, hiszen a wokingi istálló elorozta a konstruktőri világbajnokság 4. helyét, míg a gyári istálló csak az 5. lett. Ráadásul, a McLaren 2021-től vissza is tér a Mercedeshez. Cyril Abiteboul magyaráznia kellett a bizonyítványt.

Pat Fry tavaly télen besegített a McLarennek, de az idén elküldték, a Renault-nál folytatja a pályafutását Forrás: Getty Images/2016 Getty Images/Mark Thompson

A csapatfőnök szerint a McLaren azért választotta a Renault erőforrást, mert látták, hogy az mire képes a Red Bullba építve, és ez segített nekik, hogy felismerjék, milyen szervezeti változásokra van szükségük a sikeresebb autóépítés érdekében. A francia szakember szerint hasonló cipőben jár most a gyári istálló is, bár elismerte, Enstone-ban később kezdődött ez a folyamat.

„Mi is tudjuk, hogy mire képes a motorunk. Véleményem szerint a mi erőforrásunk fejlődött a legtöbbet [az előző] tél folyamán, és talán a legjobb versenykörülmények közepette. Ez jó, de nyilvánvalóan nem elég, ezért reagálnunk kellett, és pont ezt is tettük. Átszerveztük az aerodinamikai részleget, leszerződtettük Pat Fry-t, akinek nem újdonság, a McLaren feltámasztása, és a folyamatnak ezzel még nincs vége.”

Újabb átszervezés a McLarennél

Fry leváltása után közös megegyezéssel távozik a McLaren aerodinamikai részlegének vezetője, Guillaume Cattelani is. A francia szakember jelenleg felmondási idejét tölti, az Autosport értesülése szerint a Haas lehet a következő munkahelye, ahol a Dallarával dolgozhat majd, miután 2004 és 2006 között már az olasz vállalat alkalmazottja volt. A McLaren és a Haas nem kommentálta a hírt.

Cattelani a Dallara után a Peugeot Sport aerodinamikai vezetője, majd főtervezője volt, az ő nevéhez fűződik a Le Mans-ban is használt 908-as. 2012-ben csatlakozott a Lotus (a mai Renault) csapatához, 2014 júniusában pedig a McLarenhez szegődött, de a wokingi istálló azóta nem ért el számottevő eredményt. A feladatait egyelőre James Key, a csapat nemrég kinevezett technikai igazgatója veszi át.