Wolff: Jövőre egyik csapat sem fog kimagaslóan szerepelni

Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari, Verstappen, Red Bull, Hamilton, Mercedes
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Brazil, #33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport) | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Toto Wolff úgy véli, ha egy adott időszak alatt nem változnak a szabályok, az erőviszonyok közeledni fognak egymáshoz. A Mercedes csapatfőnöke szerint erre az idei szezon is jó példa volt, jövőre pedig egyik csapat sem fog kimagasló teljesítményt nyújtani.

Eltérő célokat fogalmaztak meg a csapatfőnökök a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtti sajtótájékoztatók a 2020-as terveikkel kapcsolatban. Toto Wolff, a Mercedes képviseletében egyelőre csak a jövő évvel foglalkozik, de a középmezőny tagjai már a 2021-es kihívásokról is szót ejtettek.

A 2019-es szezon első nyolc futamát egyaránt valamelyik Mercedes-versenyző nyerte, azonban onnantól kezdve már változatosabban alakult az idény. Év végére már sokkal kisebb különbség volt az élcsapatok között, és néhány helyszínen nehéz volt előre megjósolni, hogy ki lesz a legjobb.

Wolff szerint jövőre még szorosabb lesz az élmezőny Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Wolff szerint ez annak köszönhető, hogy a szabályok az elmúlt időben alig változtak, és az évek során csökkent a különbség. A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, jövőre még szorosabb lesz az élmezőny, és egyik csapat sem fog kiemelkedő szezont futni.

– jelentette ki. – Legalábbis nagyobb a valószínűsége, mint abban az esetben, amikor valami teljesen újat próbálunk ki. Manapság három csapat is képes versenyeket nyerni, és talán mindegyik esélyes a vb-címre is. Nem gondolom, hogy jövőre bármelyik is 10-12 alkalomnál többször diadalmaskodna.”

Wolff kiemelte, hogy idén a McLaren volt a legtöbbet fejlődő istálló, és a jövőben akár a jelenlegi nagycsapatok mellé is felzárkózhatnak. Zak Brown, a wokingiak ügyvezető igazgatója már előrébb tekint: csapatának 2021-ben nem csupán a szabálymódosításokkal, hanem a Mercedes-motorra való váltással is meg kell küzdenie, de az amerikai üzletember izgatottan várja a kihívásokat.

Valaki be fog találni, más pedig nem, és ahogyan Toto is említette, időre lesz szükség, mire az erőviszonyok közelednek egymáshoz. Ezzel kapcsolatban rendkívül izgatott vagyok, de ugyanez a helyzet a 2020-as idénnyel is” – tette hozzá.

Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke rámutatott, hogy a McLaren egy évnyi különbséggel pontosan ugyanazt az utat járta be a konstruktőri tabellán, mint az enstone-i alakulat. A francia szakember szerint azonban egyik istálló sem elégedhet meg a jelenlegi helyzetével, és a 2021-es idény nagy lehetőség lesz a számukra.

2021-től a McLaren és a Renault is feljebb szeretne lépni Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„A McLaren visszajött onnan, ahol az elmúlt években voltak, de a neheze csak most következik – fogalmazott. – Nem lehetünk elégedettek a 4. és az 5. hellyel, és biztos vagyok benne, hogy Zak is hasonlóan gondolkodik. 2021 lesz az első igazi esélyünk, a hosszú távú stratégiánk is eköré épül.”

A McLarennel és a Renault-val ellentétben a Williamsnél minden bizonnyal alacsonyabb célokat fogalmaztak meg. Claire Williams nem is ezekről, hanem a várható nehézségekről beszélt, amivel a mezőny nagy részének meg kell küzdenie.

„Mindenki nagy kihívással néz szembe, amivel az élcsapatoknak persze könnyebb lesz megbirkózniuk a nagyobb költségvetésüknek köszönhetően – magyarázta. – Számunkra hatalmas megpróbáltatást jelent, hogy egyszerre futtassuk a jövő évi és a 2021-es programot. Ugyanakkor sokat küzdöttünk a szabályváltozások megvalósulásáért, így mindent meg kell tennünk a jó szereplés érdekében.”