Óvással fenyegeti a Red Bull a Ferrarit 2020-ban

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Leclerc, Verstappen, Ferrari, Red Bull
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 follows Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 01, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója Max Verstappen sikere után sem legyint arra, hogy a Ferrari pénzbüntetéssel megúszta az Abu-dzabi Nagydíjon elkövetett szabálytalanságot.

A Ferrari feltételezett motortrükkjeitől volt hangos a Forma-1 a szezon vége felé, az FIA a csapatok megkeresése nyomán több technikai direktívával egyértelműsítette az erőforrások üzemeltetésére vonatkozó előírásokat, a Ferrari azonban tagadta, hogy ezek hátrányosan érintették volna a versenyképességüket. A tempójuk visszaesését a beállításokkal való kísérletezéssel magyarázták.

Abu-Dzabiban aztán újabb furcsaság történt, az előzetesen leadott és az autóba betöltött üzemanyag-mennyisége között jelentős, 4,88 kg-os eltérés mutatkozott Charles Leclerc esetében, a sportfelügyelők azonban 50 ezer dolláros pénzbüntetéssel meghagyták a monacói pilóta 3. helyét.

Leclerc nem tudott Verstappen előtt maradni, de Markót ez nem nyugtatta meg Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Leclerc megtarthatta a trófeát a verseny után, az egyéni pontverseny 3. helyéről azonban lemaradt, mivel Max Verstappen már a pályán megelőzte őt, így tovább növelte az előnyét a Ferrarikkal szemben. A Red Bull így az elvárható legjobb eredményt hozta a 2019-es szezon során, Helmut Marko azonban bosszankodott a Ferrari miatt, amikor a verseny után visszaért az irodájába.

– idézte Markót az Auto Motor und Sport. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak már a rajt előtt azt mondta, a szabályok feketén-fehéren fogalmaznak, ezért Leclerc kizárására számított. Noha a verseny előtti üzemanyag-mizéria és a Ferrari időmérős motorfölénye között nehéz közvetlen összefüggést találni, Marko leszögezte, hogy jövőre nem hagyják annyiban az ügyet.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke (jobbra) korábban kérdőre vonta Christian Hornert (balra), miután Max Verstappen csalónak nevezte a Ferrarit Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Ez az egész a sportszerűségről, a szabályok betartásáról és a csapatokkal való egyenlő elbánásról szól. A Ferrari motorját már több okból is pellengérre állították, túlmentek minden szürke zónán, de semmi sem történt” – utalt arra, hogy a Ferrari sportszakmai büntetést egyelőre nem kapott.

Max Verstappen édesapja, a szókimondásáról híres Jos is úgy vélte, hogy Abu-Dzabiban a Ferrari nem csupán mérési hibát követett el. „Ön is tudja, hogy nem mérési hiba volt – mondta a Ziggo Sport riporterének, Olav Molnak. – Nem akarok sokat beszélni erről, mert ez veszélyes téma a Forma-1-ben, és nem akarom megégetni magamat, de a következő szezonra szigorítani kell a szabályokon.”

Verstappen ezzel nyitott kapukat döngetett, az FIA Motorsport Világtanácsa szerdán bejelentette, hogy szigorítják a vonatkozó előírásokat a 2020-as sportszabályzatban.