Társoldalunk:

Wolff boldog a Mercedesnél, nem akar futballmenedzser lenni

2019.12.04. 15:27

Egyelőre nem tudni, hogy a következő szezon után is Toto Wolff irányítja-e a Mercedes Forma-1-es csapatát, az osztrák üzletembert ugyanis korábban egy F1-es vezetői pozícióval is szóba hozták, az abu-dzabi szezonzárón után adott nyilatkozata azonban arra enged következtetni, hogy nem készül elhagyni jelenlegi munkaadóját.

A Forma-1 2021-es reformjaival a csapatok, a gyártók és versenyzők számára is új ciklus kezdődik, a legtöbb szerződés 2020 végén jár le, a Concorde-egyezmény megújításával mindenkinek el kell köteleződnie a továbbiak mellett. Egyelőre csak a Hondáról tudni, hogy 2021-ben még biztosan a mezőnyben lesz, többek között a Mercedes sem jelentette be, hogy mihez kezd a következő szezon után.

A zsinórban hat konstruktőri vb-címnél járó csillagos márka ezzel együtt több mint valószínű, hogy marad a Forma-1-ben, a nagyobb kérdés inkább az, hogy továbbra is Toto Wolff ül-e majd a kormánynál. Lewis Hamilton nagyban attól teszi függővé a jövőjét, hogy csapatfőnöke marad-e, miután az osztrák üzletembert többször szóba hozták már az F1 vezetésével, mondván akár a száguldó cirkusz jövőjének egyengetésében is szerepet vállalhat. A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után tett nyilatkozata azonban arra enged következtetni, hogy maradni fog a Mercedesnél.

Nem tudna elképzelni jobb munkahelyet a jelenleginélForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Az embernek olyan sok dolgot kell figyelembe vennie a karrierje során, például, hogy mi teszi boldoggá, mi készteti arra, hogy a nehéz napokon is kimásszon az ágyából?” – nyilatkozta Wolff a jövőjét firtató kérdésekre.  Nekem nyolc év után is a csapatban kialakult emberi kapcsolatok adnak rengeteg erőt. Jelen pillanatban nem tudok elképzelni ennél jobb helyet."

Ez persze nem jelenti azt, hogy egy év múlva sem fog tudni, a csapatfőnök

a jelek szerint azonban most a maradás mellett áll, különösen akkor, ha továbbra is részvényesként, az eddigi módon irányíthatja a világbajnoki címeket halmozó gépezetet.

„A lehetőséget és a bizalmat 2012-ben kaptam meg, ezt mindig becsülni fogom. Szerintem egy olyan vállalatnak, mint a Daimler, nem volt könnyű részesedést adnia a partnereinek, Niki [Laudának] és nekem. Azóta erősebbé vált a kapcsolat a Daimler döntéshozóival, valamint sok dolgozóval is, akik részesei ennek az utazásnak a Daimleren belül. Ezek a kapcsolatok alapjaiban határozzák meg az életminőségünket. Ha megadják nekem, hogy tovább vezethetem a csapatot azzal a vállalkozói felfogással, amivel eddig, és nincs kétségem felőle, hogy meg fogják, akkor ez egy olyan munkahely, amely élvezetes számomra, valamint vállakozói lehetőségeket is biztosít."

Az emberi kapcsolatok teszik számára annyira vonzová a MercedestForrás: Daimler AG/Steve Etherington

Wolff kifejtette, hogy őt az sem motiválja, hogy minél több csapattal legyen sikeres. Egy korábbi interjúban elmondta, hogy ehelyett jobb szeretne a Ferrariéhoz hasonló dinasztiát építeni a Mercedesszel, és megmutatni, hogy nem csak egy pár éves időszakban, hanem ennél hosszabb távon is képesek az élmezőnyben küzdeni. Nem látom magam úgy, mint egy futballmenedzser, aki megcsinál egy három-öt éves etapot, majd újra fel kell találnia magát egy másik csapatnál. Ez itt más, amiatt a lehetőség miatt, amit megadtak nekem részvényesként" – mondta Abu-dzabiban.

Sokan a Brazil Nagydíjról való hiányzását egyfajta jelként értelmezték, mondván csak igyekszik megtalálni az utódját. A csapat akkor hivatalosan az Európában rá váró teendőkkel magyarázta, hogy nem utazott el Sao Paulóba, azóta azonban kiderült, hogy a jövőre 22 futamosra, a későbbiekben pedig várhatóan még tovább duzzadó versenynaptárral kapcsolatos kísérletről volt szó.

A Brazil Nagydíjon Wolff nélkül kellett boldogulnia a Mercedes vezető beosztásban levő szakembereinekForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„A brazíliai kísérlet arra volt jó, hogy megnézzük, hogy ha már az idén is 22 futamból állna a versenynaptár, mit választanék, ha ki kellene hagynom némelyik versenyt, valamint ez milyen lenne a csapat vezető beosztásban levő személyeinek – magyarázta Wolff. – Ezt mindig is meg akartam tenni, és furcsa élmény volt, mivel a pihenési faktor nagyon magas volt. A sportpszichológus ezt azzal a ténnyel magyarázta, hogy tudtam, hogy közben mindenki más dolgozik, az pedig, hogy én nem, megduplázta az élvezetet. Mindannyian, akik vezető szerepet töltünk be a csapatban, tisztában kell lennünk, hogy mennyivel járulunk hozzá az egészhez, ha pedig ez a hozzájárulás fontos, akkor minden versenyen ott kell lenni. Úgyhogy nem találtam rá a megoldásra."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK