Társoldalunk:

Bottas az élről mehet téli szünetre, a Ferrari lerobbant

2019.12.03. 16:52

Valtteri Bottas zárta az élen a szezonzáró utáni, kétnapos tesztet a Mercedesszel, Sebastian Vettel műszaki problémák után a 2. helyen zárt Danyiil Kvjat előtt. Több beugró pilóta is lehetőséget kapott, Esteban Ocon pedig bemutatkozott a Renault-nál.

Abu-Dzabiban maradt tesztelni az F1-es mezőny a szezonzáró után, elsősorban a 2020-as Pirelli gumikkal ismerkednek, de új alkatrészeket és pilótákat is kipróbálnak a kétnapos gyakorlás során. Több versenyző is újra autóba ült, a Toro Rosso visszatérő tesztpilótáját, Sean Gelaelt indította, a Williamsnél fél napig lehetőséget kapott a korábbi F2-es pilóta, Roy Nissany.

A nap legfontosabb pilótacseréje azonban a Renault-hoz fűződik, hiszen a Mercedes elengedte Esteban Ocont, aki rögtön be is mutatkozhatott új csapata színeiben. A francia pilóta a már ismert, 31-es rajtszámmal tér vissza, elsőre 77 kört teljesített, ami nagyjából egy futam és egy edzés távjának felel meg.

Bottas volt a leggyorsabb kedden - GalériaForrás: Jerry Andre / LAT Images/Motorsport Images

„Délután már kezdtem feszegetni a határokat, jó érzés – nyilatkozta Ocon. – Nyilvánvalóan sokat lehet fejlődni, az elmúlt néhány év után a motor nekem újdonság volt, de jó a teljesítménye. A balanszon mindig lehet dolgozni, sohasem tökéletes, de szerintem holnap jó alapokra építkezhetünk."

Oconnál kevesebbet csak a 3. helyezett Danyiil Kvjat valamint a fél-félnapig foglalkoztatott Gelael és Nissany ment, de ez inkább a mezőny megbízhatóságát igazolja, hiszen a legszorgalmasabb pilóták bő két versenytávot is teljesítettek, még úgy is, hogy a 2. helyezett Sebastian Vettel egy órányit vesztegelt a kipufogó hibája miatt. Gondja akadt Kimi Räikkönennek is,

a 2007-es világbajnok szintén műszaki hiba miatt hagyta abba a munkát egy órával a leintés előtt. 

Honfitársát, Valtteri Bottast azonban nem akadályozták a körülmények, 1:37.124-gyel a leggyorsabbnak bizonyult jó 8 tizedmásodpercet verve Vettelre, a köridők azonban természetesen nem reprezentatívak, főleg, hogy Bottas 2019-es gumival érte el a legjobb eredményt. Minden csapat naponta összesen 10 gumiszettet használhat, ezek között szerepel ötféle 2019-es és hatféle 2020-as keverék.  

Mozgalmas nap volt, 760 km-t teljesítettünk, az autó jól működött és Valtteri is hasznos visszajelzéseket adott az új gumikról

– nyilatkozta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke. – Sok adatot kell átrágni, hogy megértsük a különbségeket a régi és az új abroncsok között. Elég nehéz itt napközben tesztelni, mert a pálya hőmérséklete szinte minden etap során változik, ezt is bele kell számolni az elemzésbe. Holnap George [Russell] vezeti az autót és újabb tartalmas programot tervezünk."

Ocon már a Renault színeiben vezetett - GalériaForrás: AFP/Giuseppe Cacace

A McLaren is a gumikra összpontosított; az első órában mérőkeretekkel dolgoztak, aztán különböző abroncsokat hasonlítgattak össze rövid- és hosszú etapokon egyaránt. „Közben semmit sem változtattunk az autón, hogy összevethessük a gumikat, de nekem is jól jött a nap, hogy különböző vezetési stílusokkal és technikákkal kísérletezzek. Alapvetően hasznos nap volt – mondta Lando Norris.

Egy kisebb baleset is előfordult a tesztnap vége felé.  

Vettel és a Racing Pointot vezető Sergio Pérez akadt össze, a Ferrari megpördült, de mindketten komolyabb baj nélkül folytathatták a munkát. Szerdán már egyikük sem ül autóba, hiszen a Ferrarinál ismét Charles Leclerc vezethet, a silverstone-i istállónál pedig Lance Stroll kap lehetőséget.

A mezőny leglassabb tagja ezúttal az egykori F2-es pilóta, Roy Nissany lett, de az izraeli versenyző optimista a folytatást illetően. Szerdán délelőtt ismét ő vezethet, mielőtt átadja a helyét a kanadai Nicholas Latifinek, hogy az idén utoljára mehessen tesztpilótaként, hiszen jövőre már ő is a mezőny tagjaként tér vissza. 

„Négy kör kellett ahhoz, hogy otthonosan érezzem magam az autóban, utána kezdtem felépíteni a tempómat és az önbizalmamat – mondta Nissany, aki utolsóként, 7,6 másodperces hátránnyal zárta a napot. – A nap végéig gyorsultunk, miután elvégeztünk néhány módosítást az igényeim szerint. Most már magabiztos vagyok az autóban, holnap reggelre sok maradt még bennem."

Az első tesztnap eredményeiForrás: Pirelli

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK