Társoldalunk:

Indianapolisnál is meredekebb lesz a döntött kanyar Zandvoortban

2019.12.03. 07:05

Szimulátorral mutatta be a zandvoorti pályát átépítő cég vezetője, milyen meredek lesz a Holland Nagydíj helyszínének utolsó és első kanyarja, ami a szűk és tempós helyszínen is segítheti az előzést.

A 2020-as szezon során 1985 óta először rendeznek majd F1-es nagydíjat a hollandiai Zandvoortban, ahol a lehetőségekhez mérten modernizálják a pályát, de a tenger közelsége miatt nincs sok lehetőség arra, hogy a kanyargós és szűk aszfaltcsíkon előzési pontokat alakítsanak ki.

A kompromisszum az lett, hogy az Arie Luyendyk kanyar 32%-os emelkedést kap, ami 18 fokos dőlésszögnek felel meg, ezzel meredekebb lesz a legendás Indianapolis Motor Speedway-nél is. Meglepetésre az ötlet nem mástól, mint Charlie Whitingtól, az F1 márciusban elhunyt, legendás versenyigazgatójától származik.

Oválpályára emlékeztet majd a zandvoorti aszfaltcsík utolsó kanyarjaForrás: AFP/"Robin Van Lonkhuijsen"

„Nagyon lelkes volt a pálya alakja láttán, a kavicságyak és a rövid bokszutca miatt – árulta el hétfőn Erik Weijers, a Holland Nagydíj operatív igazgatója. – Ő javasolta, hogy a Luyendijk kanyarban rakjuk a falat közvetlenül a pálya mellé. Ez csökkenti a becsapódást, amikor valaki kicsúszik, mert minél nagyobb a távolság, annál nagyobb az ütközés szöge.” 

A látogatása másnapján visszamentünk az irodába, és azt mondtuk, miért ne építhetnénk döntött kanyart?”  

Weijers elmondta, az F1 jogtulajdonosánál is lelkesedtek az ötlet kapcsán, de a szervezők rájöttek, hogy az átépítéshez specialistákra van szükség, ekkor került képbe a Dromo nevű cég. A megbízás fontos eleme, hogy meg kell tartani a helyszín régivágású jellegét, ez a hétfőn kiadott, kezdetleges szimuláció alapján sikerül, miközben izgalmas hangulatot teremtenek a tempós jobbkanyarok.

„A Formula One Management emberei 2017 januárjában látogattak el először, hogy megnézzék a pályát és a létesítményeket. Elbűvölte őket a régivágású pálya, de elmondtuk nekik, hogy nem sokat változtathatunk a nyomvonalon, nem tudjuk egyszerűen 200 méterrel megtoldani a célegyenest” – elevenítette fel Weijers.

„Utána elkezdtünk egyeztetni a FOM műszaki szakembereivel, és [megkérdeztük], hogyan tehetnénk Zandvoortot szexibbé és alkalmasabbá az előzésekre. Az első ötlet az volt, hogy a 13-as kanyar legyen élesebb vagy építsünk be egy sikánt, hogy lecsökkentsük a tempót, így a pilóták padlógázzal hajthattak volna a célegyenesre, korai DRS-nyitással.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK