Red Bull: A Honda költségcsökkentést vár az F1-ben

Forma-1, Christian Horner, Tanabe Tojoharu, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Toyoharu Tanabe of Honda celebrate the win of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in the garage after the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner nagyszerű hírnek tartja, hogy a Red Bull még legalább két évig Honda-motorokat használhat az F1-ben. Tárgyalnak már a folytatásról is, de ennek feltételei vannak.

A következő két szezon során biztosan Honda-motorok hajtják majd a Red Bull és a Toro Rosso autóit, erősítették meg a csapatok az Abu-dzabi Nagydíj előtt. A döntés remek hír a csapatoknak, mivel már ismert erőforrás köré építhetik az új szabályok miatt 2021-re alaposan megváltozó autóikat, azonban jelzésértékű is, mert a japán gyártó nem kötelezte el magát hosszabb távra.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is „nagyszerű hírnek” nevezte a fejleményt Abu-Dzabiban, és rámutatott, hogy további feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy a Honda sokáig az F1-ben maradjon. A japán gyártó nemrég hangsúlyozta a költségcsökkentés jelentőségét, noha a motorfejlesztés nem került be a költségplafonban érintett tételek közé.

Horner és a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Csak arra várnak, hogy milyen szabályok lépnek életbe 2021-re és elsősorban 2022-re a homologizációkkal és a motorok befagyasztását illetően, hogy leszorítsák a költségeket – magyarázta Horner a Sky Sports műsorában. – Ezek a motorok és a vonatkozó technológia borzasztóan drága. Szerintem a gyártók közösen költségcsökkentést szeretnének látni e téren.”

A szabálytervezetben már korlátoznák a próbapadokon futtatható teszteket és látszik törekvés bizonyos alkatrészek egységesítésére is, de jelenleg úgy tűnik, alapvetően a jelenlegivel megegyező erőforrások működnek majd 2025-ig.

„Tárgyalunk a jövőről, nem csupán 2021-ről egyeztettünk – ismerte el Horner. – Valós igény van arra, hogy építkezzünk az együttműködés közös eredményeire. A Red Bull és a Honda között remek a partnerség, ahogy ezt az idén is láthattuk. Most az a kulcsfontosságú tényező, hogy tisztán lássunk a szabályokkal kapcsolatban.”

Abu-Dzabiban is jól kezdett a Red Bull-Honda Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Horner úgy véli, remek évet zár a csapat, mivel három győzelmet szereztek, két pole pozíció lett az övék bár megjegyezte, hogy a győzelmek és a rajtelsőségek terén is lehettek volna sikeresebbek. Kiemelte, a Honda javult a teljesítmény és a megbízhatóság terén is: „Látni az előrelépést a Hondánál létező büszkeség és elszántság révén. Nagyszerű ennek részesévé válni.”

A Honda a Red Bull történetének negyedik motorszállítója, de az első olyan partner, ami gyári támogatású csapatként kezeli az istállót. A csapat a konstruktőri világbajnokság 3. helyén zárja a szezont, míg Max Verstappen révén jó esélyük van az egyéni pontverseny 3. helyének megszerzésére is.