Társoldalunk:

A 2021-es szezonban is Honda-motor hajtja majd a Red Bullt

2019.11.27. 10:45

Egy további évvel meghosszabbították a Red Bull és a Honda között érvényben lévő motorszállítói szerződést, így az anyaistálló és a Toro Rosso is a japán erőforrásoknál marad 2021-ben.

Még legalább két évig folytatódik a Red Bull és a Honda együttműködése a Forma-1-ben, miután a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso is megerősítette, hogy 2021-re is meghosszabbították a motorszállításra vonatkozó együttműködést. Ez azt jelenti, hogy a csapatok a tavaly és az idén már megismert erőforrásokkal készülhetnek az F1 új korszakára.

Az 2021-ben életbe lépő technikai, sportszakmai és pénzügyi reformok az erőforrásokat kevésbé érintik, az autóépítésre vonatkozó szabályokat viszont annál inkább, ezért a Red Bull szempontjából kulcsfontosságú, hogy a gyári Mercedeshez és Ferrarihoz hasonlóan nekik is biztosított legyen a folytonosság a motorok terén.

A Honda marad a Red Bull gyári motorszállítója - Kattintásra a Honda F1-es történetéről láthat galériát!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Jelzésértékű azonban, hogy a bejelentés egyelőre csak a 2021-es szezonra vonatkozik, nem hosszútávú elköteleződés a japán gyártó részéről. A Honda képviselői nemrég elárulták, elsősorban azon múlik a márka jövője az F1-ben, hogy sikerül-e mérsékelni a költségeket. A hamarosan megjelenő költségplafon ugyan a motorfejlesztésre nem vonatkozik, de

a szabályokban látni a törekvést a költségek féken tartása érdekében.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a vállalat tulajdonában álló Servus TV műsorában azt mondta, „nagy megkönnyebbülés” az együttműködés folytatása a Hondával. Az osztrák szakember ugyan nem említette, de a csapat számára nem nagyon volt valós alternatíva, mivel a Renault-val összerúgták a port, a Ferrari és a Mercedes pedig nem akart motorokat adni nekik.

A Red Bull-Honda már az élmezőnyben is labdába tud rúgniForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A Honda 2015-től tért vissza az F1-be a McLaren gyári partnereként, de a legendás múlt felélesztése arcpirító eredményeket hozott. Az erőforrások F1-es léptékkel mérve gyengék és megbízhatatlanok voltak, Fernando Alonso és a csapat menedzsmentje rendszeresen bírálta a japánokat, mielőtt a 2017-es szezon végén elváltak az útjaik.

A japán gyártó a Toro Rossónál talált menedéket, az idén pedig már az élmezőnybe tartozó Red Bull is az ügyfele lett. 

A közös munka jól indult, már az idénynyitón dobogós helyet szereztek Max Verstappen révén, majd a holland pilóta három futamot is megnyert a Red Bull-Hondával. Verstappen a konstruktőri világbajnokság mellett az egyéni értékelésben is esélyes a 3. hely megszerzésére a Mercedes két pilótája mögött. A Brazil Nagydíjon a Honda 28 év után először kettős győzelmet is ünnepelhetett.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK