Társoldalunk:

A Ferrari után a Mercedes is rajtbüntetéssel zárhatja a szezont

2019.11.20. 12:24

Elképzelhető, hogy Valtteri Bottasnak rajtbüntetéssel kell szembenéznie a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon, ugyanis könnyen lehet, hogy az Interlagosban használt motorját ki kell cserélni.

A Ferrari dilemmájához hasonló problémával szembesült a Mercedes is, miután Charles Leclerc austini motorhibája után Valtteri Bottas autójában is elfüstölt az erőforrás. A finn pilóta a Brazil Nagydíj során csatázott pont a Scuderia versenyzőjével, amikor az 53. körben a motorja felmondta a szolgálatot. 

A Mercedesnél még nem tudják, mit tennének abban az esetben, ha a motorcsere szükségessé válna. Az előző két erőforrás teljesítette a tervezett versenytávot, és lehetséges, hogy még egy futamra bevethetők. Ugyanakkor a brackley-i istálló akár a rajtbüntetést is bevállalhatja egy negyedik motor beszerelésével. A sérült erőforrást kedden este Brixworth-be szállították bevizsgálásra.

Bottas motorhiba miatt esett ki a Brazil NagydíjonForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Bottas az esetről azt mondta, ő maga nem látta a füstöt, de a csapat szólt neki. A finn pilóta nem hiszi, hogy a korábban használt erőforrások valamelyikével teljesíteni tudná az idényzáró hétvégét.

Volt némi füst, én magam nem láttam, de a rádióban jelentették a helyzetet. Nem éreztem, hogy erőt vesztenék, azonban a 3-as kanyar után a motor egyszerűen lekapcsolt. Kétlem, hogy [a korábbi erőforrások] megfelelő állapotban lennének” – tette hozzá.

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója kijelentette, az erőforrás az egész versenyen szokatlanul viselkedett, mielőtt leállt.

„Még nem tudunk többet [az esetről] – nyilatkozta az Autosportnak. – A futam alatt [a megszokottnál] magasabb volt az olajfogyasztás, ami aztán hirtelen megugrott. Fél körrel később pedig lekapcsolt, mielőtt tovább romlott volna a helyzet.”

Bottasnak ez a harmadik erőforrása volt az idényben, az előző kettő a terveknek megfelelően hét-hét versenyhétvégét teljesített.

„Nem feltétlenül igaz, hogy ne tudnának még egy futamot teljesíteni, de nem biztos, hogy ezt az opciót fogjuk választani” – árulta el a csapat egyik szóvivője.

Bottasnak a kiesésig is nehéz versenye volt

A Mercedes és Bottas egykiállásos stratégiát választottak, ennek megfelelően az első kerékcserénél kemény keverékű abroncsokat raktak fel a finn versenyző autójára. Később azonban kihívták még egyszer, amivel Bottas nem értett egyet.

Kemény gumikon akartam menni, mert úgy gondoltam, ez az egyetlen lehetőségem arra, hogy egy kiállással menjek végig – emlékezett vissza. – Úgy éreztem, még mindig van esélyem, de kiálltunk még egyszer, szerintem azért, hogy [Alexander] Albon ne tudjon elém vágni. Megkérdőjeleztem a döntést, mert nem teljesen értettem. Elméletileg nem lehetett volna végigcsinálni, de akkor úgy gondoltam, ez az egyetlen esélyem.”

Bottasnak a kiesése előtt is nehéz versenye voltForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Bottas azt is elárulta, hogy a verseny első szakaszában különösen szenvedett, elsősorban az alulkormányzottság miatt.

„A rajtnál nem nyertem pozíciót, utána pedig nehéz volt az előzés – magyarázta. – Annak érdekében, hogy hosszabbra nyújtsam az első etapot, próbáltam óvni a gumikat. Azonban nem volt meg a megfelelő tempóm, mert a kocsi egy kicsit alulkormányzott volt, különösen a középső szektorban. Ennek következtében a kelleténél jobban eltávolodtam a többiektől.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK