Társoldalunk:

Az FIA lefoglalta a Ferrari-motor alkatrészeit, vizsgálat indult

2019.11.21. 07:27

Mattia Binotto elárulta, a Ferrari ismét a korábbiaknál nagyobb leszorítóerővel ment a Brazil Nagydíjon. A svájci csapatfőnök szerint ennek tudható be a visszaesés az egyenesekben, azonban így a kanyarsebességet tekintve nagyon közel kerültek a Red Bullhoz. Az FIA vizsgálni kezdte a motorjaikat.

Továbbra is rejtély az ellenfelek és a közvélemény számára a Ferrari teljesítménye: a nyári szünettől a Mexikói Nagydíjig a Scuderia autói sorozatban hozták a rajtelsőségeket, majd az ellenfelek állásfoglalásokat kezdtek kérni az FIA-tól a motorok üzemeltetésével kapcsolatban. A Ferrari hatalmas tempófölénye ekkor jelentősen mérséklődni kezdett.  

A visszaesés az USA Nagydíjon különösen feltűnő volt, de Mattia Binotto kijelentette, a korábbiaknál nagyobb leszorítóerővel próbálkoztak (ezt a fedélzeti kamera képén is lehetett látni), és a svájci szakember szerint Brazíliában is ezt a filozófiát követték. Ennek eredménye, hogy tapadásban bizonyos körülmények között már majdnem a Red Bull szintjén vannak. 

Binotto szerint Brazíliában a tapadást tekintve szinte beérték a Red BulltForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Ezt az interlagosi csúcssebességek is alátámasztják: az időmérőn a Ferrari sokkal lassabb volt az egyenesekben, mint a szabadedzéseken, Charles Leclerc tempója a mért ponton csak 0,2 km/h-val volt nagyobb a második Daniel Ricciardóénál. Ennek következtében a Red Bull majdnem olyan gyors volt az egyenesekben, mint a vörös autók, csupán 0,015 másodperccel maradtak el az olasz istálló autóitól.

Binotto kijelentette, a hétvége második felében a Ferrari más beállításokat használt, hogy növeljék a kanyarsebességet. Ennek eredménye, hogy a Red Bull ugyan utolérte őket az egyenesekben, viszont tapadás tekintetében ők tettek jelentős előrelépést.

„A Red Bull és a Honda az egész körben gyors volt, beleértve az egyeneseket is – nyilatkozta az Autosportnak. – Ki kell elemeznünk a történteket, de ha megnézzük az időmérőt, látjuk, hogy bizonyos körülmények között szinte utolértük őket tapadásban. Ez az első ilyen alkalom, ami megmutatja, hogy az új beállítások jobban segítik a kanyarodást. Persze ez azt is jelenti, hogy az egyenesekben szintén nagyon közel vagyunk egymáshoz.”

A Ferrari és a Red Bull mind a kanyarokban, mind az egyenesekben közeledtek egymáshozForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Ferrarinak nem alakult jól a Brazil Nagydíj, hiszen a verseny végén Leclerc és Sebastian Vettel összeértek, és mindketten kiestek a versenyből. Előtte azonban sokkal jobb volt a tempójuk, mint a két héttel korábbi austini futamon. Binotto elmondta, ez a verseny jobban emlékeztetett a korábbiakra, de elismerte, a Ferrari versenytempója még mindig nem elég jó.  

A svájci szakember hozzátette, az USA Nagydíj egyáltalán nem illett bele a sorba, az egy rosszul sikerült hétvége volt, ahol elsősorban gumiproblémákkal küszködtek. 

„Az austini verseny rosszul alakult, ott másként zajlottak az események, mint az előző futamokon – folytatta. – Még mindig nem teljesen tiszta, mi történt valójában, de az biztos, hogy az egyensúly nem volt megfelelő, ráadásul a pilóták nem tudták felmelegíteni a gumikat. Szóval ez egy beállításbeli hiba volt, aminek ügyében már tettünk is lépéseket, de ez csak a csapatra tartozik.”

Az FIA vizsgálja a Ferrari motorjait

Noha Binotto az előző két hétvégén magyarázattal szolgált a Ferrari visszaesésére, az FIA ettől függetlenül vizsgálatot indított a Scuderia motorjai kapcsán. Óvást ugyan egyik ellenfél sem nyújtott be, de az Auto Motor und Sport értesülése szerint  

az FIA lefoglalta három autó üzemanyagrendszerének alkatrészeit. Az érintettek között van a Ferrari, egy olyan istálló, amely szintén az olaszok motorját használja, valamint egy másmilyen erőforrással rendelkező csapat. A vizsgálat középpontjában a motort és az üzemanyag-átfolyást mérő szenzort összekötő benzincsövek állnak. A vizsgálat pár napot fog igénybe venni, és a szaklap szerint amennyiben a jövő heti Abu-dzabi Nagydíjig semmilyen hír nem érkezik, az FIA alighanem mindent rendben talált.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK