Társoldalunk:

A Ferrari ezúttal izmosabb kihívónak látszik a versenyre

2019.11.16. 12:41

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Brazil Nagydíj versenyszimulációján, de a Ferrari erősebb vetélytársnak ígérkezik a futamra, mint a közelmúltban. Esélylatolgatás.

Pénteken borús égbolt fogadta a mezőnyt Brazíliában, de az eső és a vizes körülmények csak az első edzésen korlátozták a felkészülést, a második tréning a megszokott mederben lezajlott és a csapatok elvégezhették a kiírt progamjukat.

A képzeletbeli időmérőt a Ferrari nyerte kis előnnyel, Sebastian Vettel a 3. Max Verstappen Red Bulljára 134 ezredet, a 4. Valtteri Bottas Mercedesére 146-ot vert, ahogy a rövid interlagosi pályán várni, remélni lehetett (a szoros végeredményt). A hosszú etapokon a pilóták alaposan megnyúzták a lágy gumit, Kevin Magnussen 18 körig jutott velük úgy, hogy néhány kivételtől eltekintve végig 1:14-es időket jegyzett, az abroncsok tehát bírják a strapát.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Mario Isola, a Pirelli főnöke szerint ez egyértelműen az egy bokszkiállás felé billenti a mérleg nyelvét vasárnapra.

Úgy látszik, a gumik nagyon jól működnek, a hűvös idő ellenére nem szemcsésedtek – mondta. A közepes keverék becslésük szerint fél másodperccel lassabb a lágynál, így sanszos, hogy a három élcsapat versenyzői ezt preferálják majd az időmérő középső felvonásában.

Ebből a szempontból nehezíti a hosszú etapok összevetését, hogy csak Charles Leclerc és Alexander Albon teljesítette velük az első menetet (1:13.5, illetve 1:14.1 átlaggal az első 5 körön), a többiek a lágyon tették ugyanezt.

A csapatok körátlagai a lágy gumis versenyszimuláción a jobb átlagú pilóta és az első 7 értékelhető kör alapján (Alfa Romeo esetében 5 kör)Forrás: Gerse József (GPhírek)

A legjobban Lewis Hamilton sprintelt (1:13.3 átlag az első 7 értékelhető körön), Vettel nem sokkal volt lemaradva tőle, körönként csak két tizeddel. A Ferrari nem muzsikált jól versenykörülmények között a közelmúltban, de egyelőre biztató a formájuk, már amennyire a hátrány mértékéből ki lehet indulni. Az etap elején Vettel volt a gyorsabb, Hamilton később kerekedett fölé.

A Red Bullnál úgy saccolták, ismét megnőtt a Ferrari előnye az egyenesekben (legalább 0,7 másodpercre), és kiderült, hogy Leclercnek a korábbival megegyező specifikációjú motort fognak adni a maranellóiak, nem egy kísérletit. "Nekem nem szóltak arról, hogy felmerült a lehetősége [egy tesztmotor bevetésének]" – nyilatkozta Leclerc.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Ferrarinak jó hír, hogy a kanyargós középső szektorban pariban voltak a Mercedesszel, bár nem e két istálló valamelyikéhez fűzödott az itteni legjobb szektoridő, hanem Verstappen révén a Red Bullhoz.

A hétvége további részére egyre szebb időt jósolnak, a növekvő hőmérséklet az erőviszonyok kiegyenlítését segítheti azáltal, hogy vélhetően keveseknek gyűlik majd meg a baja a gumik menedzselésével.

Ez fontos lenne például a Haasnak: egy körön meglepetésre Magnussen volt a leggyorsabb az élcsapatok nyomában, de a versenyszimuláción megint csak a Williamst tudta megelőzni. Érdekesség, hogy az időmérős rangsorban a Magnussent követő Daniel Ricciardo a hosszú etapon szintén nem villogott, a Renault csak a Haast és a Williams győzte le.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK