Vágólapra másolva!
A Renault csapatfőnöke bizakodik, hogy a 2021-es szabályok a sportágban tartják a márkát, de elismerte, amíg nem kötik meg az új szerződést felmerül a kiszállás lehetősége. Német sajtóértesülés szerint baljós pletykák terjengtek az austini paddockban. 

Az F1 és az FIA menedzsmentjében is napirendre került, hogy a közelmúltban megkérdőjeleződött a Renault F1-es szereplésének jövője, írja a német Auto Bild. Clotilde Delbos, az autógyár nemrég kinevezett ügyvezető igazgatója a Mexikói Nagydíj előtt kijelentette, felülvizsgálják a vállalat üzleti stratégiáját, és ennek részeként az F1-es szereplés létjogosultsága is górcső alá kerül.

Cyril Abiteboul, az enstone-i istálló csapatfőnöke elmondta, reméli, hogy a 2021-re érvényes szerződésajánlat meggyőzi majd a menedzsmentet a folytatásról, mert az a jelenlegieknél jobb feltételeket tartalmaz, de elismerte, amíg nem írják alá az új kereskedelmi megállapodást, nem zárható ki, hogy a márka elhagyja a sportágat.

Sajtóértesülések szerint az F1 és az FIA között szó esett a Renault távozásáról Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

A német lap úgy fogalmaz, a paddockban elterjedt, hogy a "spórolás bajnokaként" ismert Delbos ellenzi a száguldó cirkuszban való szereplést. Hozzáteszik, Forma-1-es körökben vannak, akik úgy vélik, a cég már a 2021-es új Concorde-egyezmény hatályba lépése előtt ki akar szállni, akár már az idei szezon végén. Ennek ellentmond, hogy a csapat a múlt héten több új szakember leigazolását is bejelentette, a McLarentől érkező Pat Fry például csak 2020-tól állhat majd munkába.

Ricciardo már nem kellene a Red Bullnak

Amennyiben a Renault vezetése úgy ítélné meg, hogy a jelenlegi formában 2016 óta tartó, de különösebb sikert nem hozó F1-es részvételt a gyártó nem engedheti meg magának, úgy sokak jövője válna bizonytalanná.

Marko leszögezte, Ricciardo jövőre biztosan nem térhetne vissza a Red Bullhoz Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Az enstone-i istálló teljes, kibővített személyzete mellett a rivaldafényben természetesen a pilóták állnak; a szintén jövőre csatlakozó Esteban Ocon, valamint a sztárfizetésért alkalmazott Daniel Ricciardo. Az ausztrál pilóta tavaly mindenkit meglepett azzal, hogy elhagyta a Red Bullt, és Helmut Marko az F1-insider.com-nak leszögezte,

nem fogadnák vissza Ricciardót, ha a Renault-tól esetleg mennie kellene.

Az osztrák tanácsadó szerint azonban a Renault távozása esetén sem kellene aggódni, mert valaki biztosan felvásárolná az istállót. Erre az egyik jelölt Dmitrij Mazepin lehet, aki köztudottan csapatot keres a jelenleg a Forma-2-ben szereplő fiának, Nyikitának. Azonban az ifjabbik Mazepin jövőre még akkor sem versenyezhetne a száguldó cirkuszban, ha édesapja tényleg megvenne egy istállót, mivel nincsenek meg a szükséges pontjai a szuperlicencén.