Társoldalunk:

A Ferrari az F1-es motorokra is kiterjesztené a költségplafont

2019.11.05. 11:15

Louis Camilleri, a Ferrari ügyvezető igazgatója szerint a múlt hétvégén bemutatott 2021-es szabályok csak iránymutatásként szolgálnak a Forma-1 számára, de az olasz gyártó alapvetően egyetért velük.

Hosszú hónapokon átívelő tárgyalások után az FIA és a Liberty Media végre bemutatta a Forma-1 2021-es technikai-, sport- és pénzügyi szabályzatát, ami új korszakot nyit majd a világbajnokság történetében. Az előírásokat megszavazta az FIA Motorsport Világtanácsa, amelynek a Ferrari is tagja, azonban a gyártó ügyvezetője figyelmeztetett, hogy további módosítások várhatók.

A ratifikálással a szabályalkotási folyamat fontos mérföldkőhöz ért, azonban a regulák változhatnak még, miután a csapatok a kutatás-fejlesztési forrásaikat az új autókra összpontosítják, és esetleg anomáliákkal találkoznak. Fontos elem továbbá, hogy a csapatok egyelőre nem állapodtak meg a Libertyvel az üzleti feltételekről, így a formális nevezésig bizonyára folytatódik a lobbizás.

Még mindig a sötétben tapogatózunk az új szabályokkal?Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

„Úgy gondolom, hogy a múlt hétvégén megtett bejelentések még csak a folyamat elejét jelentik, még csak nem is a kezdet végét – mondta Camilleri egy befektetői konferencián. – Sok munka vár még ránk a Forma-1-gyel, az FIA-val és a csapatokkal közösen. Mi is megszavaztuk [a szabályokat], és nem alkalmaztuk a vétójogunkat” – erősítette meg.

Az új pénzügyi szabályzat egyik lényeges eleme, hogy a csapatok évente maximum 175 millió dollárt költhetnek majd el, de a kvóta alól több terület, köztük a motorfejlesztés is felmentést kapott.

„Mindent összevetve nagyjából elégedettek vagyunk az irányvonallal és az alapelvekkel, de nyilvánvaló, hogy még rengeteg részletet el kell simítani. A költségplafon csak az autó bizonyos elemeit érinti, a motort például nem. Azt reméljük, hogy idővel a motorfejlesztés terén is költségplafont vezetnek be.”

Látványterv a 2021-es autóról - Galéria!Forrás: Formula One Group

Tőzsdei cégről lévén szó, elképzelhető, hogy az ügyvezető állásfoglalása elsősorban a befektetők megnyugtatása érdekében hangzott el, később elmondta azt is, hogy a költségplafon alá nem tartozó kivételekkel együtt is arányban lesz a csapat költségvetése a nagyrészt szponzoroktól érkező bevételekkel.

Camilleri kiemelte, hogy bár a költségplafon nem érinti a motorfejlesztést, a próbapadok használatának korlátozása kedvező fejlemény, mert az is nagy költségtétel. 

A jövőre nézve arra számít, hogy „a Forma-1 nagyobb bevételeket generál majd, ami végtére is minden csapatnak a javára válik, beleértve a Ferrarit is.” Hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de a pletykák szerint a Scuderia továbbra is kap majd bónuszt azért, mert részt vesz a Forma-1-ben, de a Mercedeshez és a Red Bullhoz hasonlóan csökkentik az egyéb juttatásaikat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK