Társoldalunk:

Vettel nem a rajtnál akarja majd megnyerni az USA Nagydíjat

2019.11.02. 23:21

Austinban megtört a Ferrari pole pozíciós sorozata, de a Scuderia autói a viszontagságos szombati nap végén bejutottak az USA Nagydíj rajtrácsának első két sorába. 

A nyári szünet óta először nem a Ferrari egyik pilótája indul az élről, miután Valtteri Bottas 0,012 másodperccel gyorsabb volt Sebastian Vettelnél, míg Charles Leclerc csak a 4. helyre ért oda az USA Nagydíj időmérő edzésén, azonban a monacói pilóta így is szerencsésnek mondhatja magát a szombati nap végén. 

Leclerc motorcseréje után Vettel valószínűleg előnyben volt a Ferrarinál - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Leclerc számára nem alakult zavartalanul a nap, mivel már a harmadik szabadedzés elején kénytelen volt félreállni motorhiba miatt. A füstölő erőforrást az időmérőre kicserélték egy korábban használt egységre, így a monacói pilóta megúszta rajtbüntetés nélkül a meghibásodást, a Ferrari azt viszont nem árulta el, hogy milyen specifikációjú motort adtak a fiatal versenyzőnek.

A Scuderia mérnökei egyelőre nem tudják, hogy miért romlott el a motor,  

mindössze annyi derült ki a helyszínen, hogy olajszivárgás fektette két vállra az olasz erőforrást. Leclerc a Q1-ből mindössze a 12. helyen jutott tovább, de az időmérő első harmadában Vettel is mindössze a 6. leggyorsabb volt, így az eredmény nem sokat árult el arról, hogy mennyire vetették vissza Leclerc-t a történtek.

A Q2-ben a Ferrarik a Mercedesekhez hasonlóan közepes keverékű gumikkal léptek pályára, elkerülendő, hogy az eleinte gyorsabb, de nem tartós lágy gumikkal kelljen indulniuk a futamon. Az Ezüstnyilaknál és a Red Bulloknál eleinte lassabbnak bizonyultak, majd egy-egy új közepes szettel átvették a vezetést a Q2-ben.

A pole pozíció sorsáról döntő Q3-ban, lágy gumikkal viszont nem sikerült ugyanezt megismételni, Vettel az első etapja során futott idővel a 2. lett Valtteri Bottas mögött, míg Leclerc nem bírt a 3. helyezett Max Verstappennel sem, de a két Ferrari így is bejutott az austini rajtrács első két sorába. 

Ezúttal 0,012 másodperc hiányzott a pole pozícióhoz - Galéria!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

„Belülről mintha közelebb lenne – viccelődött Vettel arra utalva, hogy a 2. helyről gyorsíthat majd ki az 1-es kanyar felé. – Gratulálok Valtterinek, nagyon izgalmas volt, mert igen szorosan alakult. Úgy gondoltam, hogy kicsit több is lehet benne, vesztettem némi időt a tempós részen, de amikor az utolsó etap során odaértem, már hátrányban voltam.”

Két rendes kört futottam, még egy század kellett volna, és ennyit mindig lehet még találni valahol, de jó rajtban és jó versenyben reménykedek.”    

A Ferrarik az idei szezon során jellemzően gyorsak az egyenesekben, Vettel ettől függetlenül nem számít arra, hogy ő lesz előnyben a rajtnál: „Nem olyan hosszú a táv, és részben emelkedő is, de majd meglátjuk. Kulcsfontosságú lesz az elrugaszkodás, aztán majd kiderül, hogy mire megyünk egymással. Mi is közepes keverékű gumikkal indulunk, így senkinek sem lesz előnye. Hosszú verseny lesz, a rajt persze fontos, de utána is sok küzdelem vár ránk” – összegzett.

Leclerc a 4. rajtkockából kezdhet - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Leclerc az időmérő után szintén nem válaszolt arra a kérdésre, hogy milyen specifikációjú motorral vág neki a versenynek, de úgy vélte, nincs „annyira előnyös” helyzetben, mint korábban volt. „Ebből is ki fogjuk hozni a legtöbbet, biztos vagyok abban, hogy így is gyorsak leszünk az egyenesben, reméljük, hogy a rajton is sikerül majd [gond nélkül] túljutni” – mondta a Sky Sportsnak.   

A monacói pilóta a Q3 végén az ellenfelei többségével ellentétben javítani tudott az eredményén, de ez őt is kissé összezavarta.  

„Nem igazán tudom, talán én vagyok az egyetlen, aki a végén javítani tudott, ami azt mutatja, hogy egy kicsit későn jöttem lendületbe. Alapvetően nem tudok magyarázattal szolgálni, hogy a többség miért nem gyorsult a második etap során.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK