Hamilton tempóját látva lefagyhat a mosoly az ellenfelek arcáról

Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 01: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 01, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Hiába a nagy hideg, Austinban az időmérős és a versenytempó terén is a Mercedes kezdett a legjobban. Ez a szokásosnál is ígéretesebb képet fest a hatodik világbajnoki címére hajtó Lewis Hamiltonnak.

A júliusi Német Nagydíj óta nem jellemző, hogy Lewis Hamilton és a Mercedes egyértelműen a legnagyobb esélyesként érkezik egy nagydíj helyszínére, ettől függetlenül a brit pilóta megbízhatóan gyűjtögette a pontokat és olykor a futamgyőzelmeket, így Austinban szinte biztos, hogy vasárnap ismét világbajnokot avat a mezőny.

Noha jól ismert szabály, hogy nem érdemes jósolgatni, mielőtt leintik a mezőnyt a kockás zászlóval, Hamilton az elmúlt 30 versenyen mindig pontot szerzett, ezt a rekordot eddig csak ő maga múlta felül, 33 futammal. Most mindössze 4 pontra, vagyis egy 8. helyre van szüksége, de erre is csak akkor, ha Valtteri Bottas megnyerné az USA Nagydíjat, ahol eddig még a legjobb 4 közé se fért be soha.

Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj, helikopter
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Esteban Ocon, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj, helikopter
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Esteban Ocon, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj, helikopter
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Esteban Ocon, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari

Ráadásul, a pénteki eredmények Hamilton sikerét vetítik elő; az elmúlt hónapok eseményeit elnézve már az is meglepő, hogy a brit pilóta volt a leggyorsabb a második szabadedzésen, bár ehhez jól jött némi szélárnyék is Robert Kubicától, ami arra enged következtetni, hogy a csapatok ismét kénytelenek lesznek taktikázni az időmérőn. Ez a Ferrari számára hagyományosan ingoványos terep.

Hamilton viszont nem csupán az időmérős tempó terén, hosszabb etapokon is remekelt pénteken.

A lágy gumikon ugyan Bottas körátlaga jobb volt az övénél (1:39.278 és 1:39.569), de mindketten jobbat értek el a Red Bulloknál és a Ferrariknál, bár a különbség csak Charles Leclerc (1:40.070) és főleg Alexander Albon (1:40.688) esetében volt számottevő. Ezek az etapok azonban kevésbé reprezentatívak, mert Mexikóhoz hasonlóan várhatóan Texasban is hanyagolják majd a lágy gumikat.

A versenytempó terén a Mercedes tűnt a legjobbnak Forrás: FOM

Leclerc a csapatrádión el is ismerte, hogy nem tudja hozni Hamilton tempóját, közepeseken viszont gyorsabbnak bizonyult Bottasnál (1:39.394 és 1:39.812), miközben a Mercedes pilótáját a Red Bullok is közrefogták (Verstappen 1:39.750, Albon 1:40.368). Keményekkel csak a két többszörös világbajnok ment hosszabb etapot, Hamilton 1:39.119-es átlaga sokkal jobb Vettel 1:40.536-os eredményénél.

A csapatokat meglepte, hogy a vártnál jóval hidegebb van Austinban, a barcelonai teszteket idézik a hőmérsékletek,

éjszaka fagypont közelébe hűlt a levegő, és a Pirellit is váratlanul érte a helyzet, de Mario Isola szerint az abroncsok ilyen körülmények között is jól működtek, nem számottevő a szemcsésedés, viszont a lágy és a közepes keverék között a vártnál nagyobb a különbség, körönként 1 másodperc. A közepes és a kemény között szintén ez a nagyságrend, ez megfelel az előzetes becsléseknek.

Csak a Haas és a Racing Point nem használta a közepes keverékű gumit, a Red Bull a keményet hanyagolta Forrás: FOM

Fontos azonban figyelembe venni, hogy a hideg és a pálya nem igazán kihasznált jellege miatt további jelentős javulás várható a köridők terén, ráadásul a hőmérsékletek is emelkedni fognak egy kissé, így az erőviszonyok egyáltalán nincsenek kőbe vésve. Isola azt elismerte, hogy a lágy gumi igényli, hogy óvatosan bánjanak velük a pilóták.

Az istállók közül a Red Bull volt az egyetlen, ami egyáltalán nem tesztelte a kemény gumit,

míg a Racing Pointnál és a Haasnál a közepeset hanyagolták. A brit istállónál erre nincs különösebb magyarázat, az amerikaiaknál Romain Grosjean balesete miatt mindössze egy teljes kört volt az autón a sárga jelzésű gumi, de a harmadik szabadedzésen ezt várhatóan pótolják. Számukra rossz hír, hogy a versenytempó terén Mexikó után Texasban is visszaestek a sereghajtó Williams szintjére.

A szokásos sorminta: lassú és közepes tempójú kanyarokban a Mercedes a legjobb és a Red Bull is veri a Ferrarit, gyors kanyarokban és az egyenesekben viszont az olasz autó a mérce Forrás: FOM

Mérgesek lehetnek a Racing Pointnál is, mert egy félreértés miatt Sergio Pérez nem állt meg a mérlegelésen a második szabadedzés végén, majd kereket cseréltek az autóján, ezért automatikusan kizárták, és csak a bokszutcából rajtolhat majd vasárnap. Ez nagy csapás a számukra, mert a versenytempó terén szorosan ugyan, de jobbnak tűntek nagy ellenfelüknél, a Renault-nál.

Kisebb kavarodás jöhet a középmezőnyben, mert az egykörös tempó terén a Toro Rosso remekelt,

hosszabb etapokon viszont a Haas és a Williams autóin kívül mindegyik középcsapat felveszi velük a versenyt, sőt gyorsabbak is tudnak lenni, a különbség azonban egyáltalán nem számottevő, jó gumi- és boksztaktikával a különbség ellensúlyozható. A sorrendet azonban várhatóan az él- és a középmezőnyben is a gumihasználat határozza majd meg, ahogy ezt Mexikóban is láthattuk.